فیض الله پاسره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی‌های سیل آسای اخیر این استان با رانش زمین، طغیان رودخانه‌ها و قطع جاده های ارتباطی همراه بود و به تأسیسات ۲۹۶ روستای استان خسارت وارد و سبب قطعی آب در این روستاها شد.
وی افزود: تعداد ۲۰ اکیپ (۹۸نفر) تعمیر و نگهداری مربوط به شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با امکانات لازم بسیج شده و فعالیت های چشمگیری به منظور برقراری و وصل دوباره آب آشامیدنی مردم در استان انجام دادند.
پاسره بیان کرد: رفع ۵۵۹ مورد شکستگی خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب، خرید و نصب ۶ دستگاه الکتروپمپ، ۲۷ مورد رفع مشکلات تابلو های برق سیستم پمپاژها خرید و اجرای ۲ کیلومتر لوله انتقال آب بخشی از این اقدامات بود.
وی از اجرای مستمر آبرسانی سیار برای ادامه روند توزیع آب شرب سالم و بهداشتی به روستاها خبرداد و تصریح کرد: برای حصول اطمینان از آبرسانی به موقع در روستاها، توزیع آب روزانه با مدل آبرسانی سیار با ۱۶ دستگاه کامیون مخصوص حمل آب آشامیدنی انجام می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک آب ۲۸۸ روستای سیل زده و دچار بحران این استان وصل شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
از یکهزار و 641 روستای کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 470 روستا از تاسیسات آب آشامیدنی سالم برخوردارند.
این میزان معادل برخورداری 90 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از سیستم آبرسانی است.
979 روستای این استان زیر پوشش نظام بهره برداری ( کنتور گذاری) آب هستند.
هم اینک 60 هزار و 208 مشترک آب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 713 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.
بارش های سیل آسای سامانه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های فراوان به بخش های مختلف زیربنایی، راه ها، تأسیسات و سایر حوزه ها به ویژه راه های ارتباطی این استان وارد کرد.
طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان شد.
میزان بارش در برخی مناطق همچون قلعه رئیسی کهگیلویه حتی به بالای 360 میلیمتر گزارش شد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.