به گزارش ایرنا علی محمد احمدی روز یکشنبه در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با موج جدید بارش های سامانه جدید در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ستاد مدیریت بحران این استان تشکیل شده و پیش بینی می شود این موج جدید با بارش و آورد آبی بالایی در استان همراه باشد.
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای مناطقی که احساس می شود بیشتر در معرض سیل گرفتگی و در مسیر رودخانه ها قرار دارند اندیشیده شده و به کمک دستگاه های امدادرسان جمعیت آنها جا به جا شده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باهمکاری دهیاران و بخشداران منازل واقع در روستاهای مسیر سیلاب در استان تخلیه شده و خانواده ها در مکان های امن اسکان یافته اند.
احمدی ابراز داشت: مناطق روستایی که در سیلاب قبلی تخریب شده و روستاهایی که احتمال آبگرفتگی در آنها بالا است هم اینک تخلیه شده اند.
وی عنوان کرد: روستاهای حادثه دیده و سیل زده در شهرستان های مختلف طی چند مرحله از طریق بالگرد امداد هلال احمر و هوانیروز علاوه بر آذوقه، وسایل گرمایشی، خوراکی و پوشاک دریافت کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز خسارات، دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های هشت گانه، واحدهای کشیک شبانه‌روزی خود را فعال کرده و در آماده باش کامل نگه دارند.
احمدی گفت: مقرر شده تا پایان تعطیلات نوروزی تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در محل خدمت حضور داشته و نسبت به تجمیع امکانات و ارسال کمک ها اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه امکانات لازم برای مقابله با بحران مهیا شده است، تصریح کرد: فرمانداران، مدیران، بخشداران و همه مسئولان اعضای شورای مدیریت بحران استان پای کار هستند و امید است بتوانیم این موج جدید بحران را همچون موج قبلی که با همکاری و همدلی مردم به خوبی مدیریت شد بدون خسارت پشت سر بگذاریم.
وی تاکید کرد کرد: در روزهای گذشته راه‌ ارتباطی ۱۲۰روستا در این استان به سبب بارش باران سیل آسا و شرایط جوی نامساعد مسدود شده بود که با تلاش دستگاه های امدادی و خدمات رسان بازگشایی شدند.
بارش های سیل آسای سامانه بارشی اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های فراوان به بخش های مختلف از جمله واحد های تولیدی پرورش ماهی، امور زیربنایی، راه ها، تأسیسات و سایر حوزه ها به ویژه راه های ارتباطی روستایی این استان وارد کرد.
طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان از جمله روستای آبیدک زیلایی در شهرستان بویراحمد شد.
پس از بارندگی های سیل آسا در این استان روستای «آبیدک» دهستان زیلایی بر اثر رانش زمین محو شد و هیچ اثری از آن وجود ندارد.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 713 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.
براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، از امروز یک شنبه یک سامانه بارشی به نسبت قوی وارد استان می شود که در نتیجه آن بارندگی های گسترده در مناطق مختلف استان می شود.
بر اساس این اطلاعیه در بعضی ساعات در طی بارش آبگرفتگی، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در جاده های ارتباطی استان، کاهش دید افقی و همچنین وزش باد شدید و رعدوبرق و احتمال خسارت به تاسیسات پیش بینی می شود.
میزان بارش در برخی مناطق همچون قلعه رئیسی کهگیلویه حتی به بالای 360 میلیمتر گزارش شد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.