به گزارش ایرنا، بیش از 30 سال از ساخت پل نخست بشار یاسوج در منطقه ساحلی این شهر می گذرد و متولیان امر نیز طی این سالها اقدام به ساخت سه پل دیگر بر روی این رودخانه کرده اند.
عبدالمجید نژاد صفوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ترمیم و مقاوم سازی پل اول بشار یاسوج به دلیل حجم فراوات ترافیک ورودی شهر از سمت منطقه سرورود جنوبی، ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.
وی همچنین نسبت به بروز خطر و ناایمن بودن پل سوم بشار یاسوج با توجه به سیل و طغیان رودخانه بشار هشدار داد و گفت: هم اینک 2 مورد از شمع های حفاظتی این پل بر اثر آبشستگی نشست کرده است.
نژاد صفوی عبور خط انتقال آب شهر یاسوج از زیرپل سوم بشار را نیز خطرآفرین به ویژه در شرایط بحرانی وقوع سیل دانست و گفت: بارها نسبت به بروز این خطر هشدارهای لازم به مسئولان و متولیان امر داده شده است.
بیش از 40درصد تامین آب آشامیدنی شهر یاسوج و روستاهای اقماری از این خط انتقال تامین می شود که در صورت شکستگی و بروز خطر یاسوج با بحران آبی مواجه خواهد شد.
نژاد صفوی گفت:البته با دستور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد قرار است ظرف روزهای آینده شرکت آبفای شهری نسبت به جا به جایی آن و جایگزین کردن خط انتقال جدید با لوله های فولادی 24 اینچ اقدام کند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت راه های ارتباطی استان نیز گفت: جاده ارتباطی یاسوج - شیراز همچنان به دلیل خطر ریزش مسدود و بازگشایی کامل آن زمان بر است.
وی یادآور شد: بامداد امروز نیز کیلومتر 60 جاده یاسوج- پاتاوه دچار ریزش شدید کوه شد که با تلاش راهداران بازگشایی جاده انجام شده اما خطر همچنان وجود دارد.
وی گفت: جاده فرعی یاسوج- چرام باغچه سادات نیز ظرف روزهای گذشته به دلیل ریزش و تخریب بخشی از محور در حدفاصل آب حیات و امام زاده شاه حمزه (ع) مسدود شده بود که با تلاش راهداران این محور بازگشایی موقت شده است.
نژاد صفوی یادآور شد: راه ارتباطی بیش از 80روستا نیز در بارش های سیل اخیر قطع شده بود که با دستور و تاکید استاندار و تلاش نیروهای امدادی، راهداری و حمایت دستگاه های خدمات رسانی بخش عمده ای از آنها بازگشایی شده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.