به گزارش ایرنا، پروانه نیک مرام روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تمامی ادارات تابعه این وزارت در استان برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و واحد های تولیدی آسیب دیده برای سیلاب های اخیر و پیش رو آمادگی کامل دارند.
وی تصریح کرد: بارش های سیل آسای سامانه بارشی اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های فراوان به بخش های مختلف از جمله واحد های تولیدی پرورش ماهی، امور زیربنایی، راه ها، تأسیسات و سایر حوزه ها به ویژه راه های ارتباطی روستایی این استان وارد کرد.
نیک مرام عنوان کرد: از آنجایی که تعدادی از طرح های دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی در سیل اخیر دچار آسیب و خسارت شده اند، ضروری است صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون تدابیر لازم برای تقسیط مجدد تسهیلات آن ها را به کار گیرند و برای راه اندازی مجدد این طرح ها با هماهنگی کمیته بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد اقدامات لازم را انجام دهند.
وی بیان کرد: همچنین کارگران شاغل در این طرح ها تا راه اندازی مجدد و رفع مشکلات طرح های مذکور باید مورد حمایت سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر دستگاه های مرتبط قرار گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طغیان رودخانه ها و سیل همچنین سبب بروز خسارت های چشمگیر به عشایر و روستاهای این استان از جمله روستای آبیدک زیلایی در شهرستان بویراحمد شد.
نیک مرام ابراز داشت: پس از بارندگی های سیل آسا در این استان روستای «آبیدک» دهستان زیلایی بر اثر رانش زمین محو شد و هیچ اثری از آن وجود ندارد.
وی افزود: نیاز است که اهالی این روستا مورد توجه صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرند و در صورت امکان از خدمات بیمه این صندوق بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی استان در این ایام و به وی‍ژه در شرایط بحرانی آمادگی لازم برای خدمات رسانی در زمینه درمان به مردم داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقرر شده تا پایان تعطیلات نوروزی تمامی مدیران شورای هماهنگی در محل خدمت حضور داشته و نسبت به تجمیع امکانات و ارسال کمک ها در قالب شورای هماهنگی به صورت مشترک اقدام می نمایند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 98، افزود: با توجه به شعار امسال (رونق تولید) و فرمایشات مقام معظم رهبری در صورتی که تولید داخلی رونق پیدا کند ضمن تحقق شعار سال، شاهد افزایش ثروت، رونق فضای کسب و کار و اشتغالزایی خواهیم بود.
نیک مرام بیان کرد: نامگذاری امسال به نام «رونق تولید»، گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است و وظیفه ما را در حمایت از تولید داخلی سنگین تر کرده است.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان در بخش های مختلف به وی‍‍‍‌‍‍ژه تعاونی ها باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرند، تصریح کرد: با تعامل بین سرمایه گذاران، مدیران و بخش خصوصی و تعاون رونق تولید امکان پذیر خواهد شد.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 713 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.
براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، از امروز یک شنبه یک سامانه بارشی به نسبت قوی وارد استان می شود که در نتیجه آن بارندگی های گسترده در مناطق مختلف استان می شود.
بر اساس این اطلاعیه در بعضی ساعات در طی بارش آبگرفتگی، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در جاده های ارتباطی استان، کاهش دید افقی و همچنین وزش باد شدید و رعدوبرق و احتمال خسارت به تا سیسات پیش بینی می شود.
میزان بارش در برخی مناطق همچون قلعه رئیسی کهگیلویه حتی به بالای 360 میلیمتر گزارش شد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.