به گزارش ایرنا، این آئین که در فضایی سنتی و شاد و با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با استقبال گردشگران روبه رو شد.
منطقه گردشگری شلالدون در 120 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
در این روزها گردنه شلالدون در مسیر جاده ارتباطی اهواز- شیزار و کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوب کشور با مناظر بدیع و دلفریبش استراحتگاه هزاران مسافر است.
مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: با هدف بازخوانی آئین های کهن نیاکان ایرانی و افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد روح امید در مردم جشن های نوروزگاه در این استان برنامه ریزی شده است.
محمود باقری افزود:این جشن ها که از روز چهارم فروردین در شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده با استقبال چشمگیر مردم این استان و مسافران نوروزی مواجه شده است.
وی بیان کرد:جاذبه های سیاحتی و زیارتی شهرستان گچساران با بیشترین استقبال گردشگران در نوروز امسال مواجه شده است.
باقری آمار اسکان گردشگران در شهرستان گچساران از روز بیست و هشتم اسفند تا دهم فروردین را 197 هزار و 992 نفر ذکر کرد.
وی ابراز داشت: پربازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در نهمین روز فروردین بی بی حکیمه چهار هزار و 600 نفر و شلال دون و چشمه بلقیس نیز هر کدام به تفکیک چهار هزار نفر بوده اند.
از اول تعطیلات نوروزی تا نهمین روز از فروردین 98 حدود 734 هزار و 48 نفر از جاذبه‌ها و مناطق گردشگری استان دیدن کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.
استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای سه میلیون گردشگر است که تعدادی جهانگرد هم در میان آنها به چشم می خورد.
8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.