به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا امروز پنجشنبه بهمراه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از این جاده بازدید کرد و از نزدیک در جریان ابعاد خسارات وارده قرار گرفت.
وی تصریح کرد: جاده یاسوج - شیراز یکی از محورهای اصلی و شریانی کشور محسوب می شود و وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری برای بازگشایی کامل این جاده و همکاری با مسئولان اجرایی استان از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.
وی یادآور شد: هیچ گونه مشکلی برای تامین اعتبار عملیات راهداری و ایجاد راه میان بر و موقت و همچنین بازگشایی کامل این محور وجود ندارد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز تاکید کرد که با تمام توان و ظرفیت اجرایی و عمرانی برای بازگشایی این محور شریانی و اصلی اقدام خواهیم کرد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: البته تا رفع مشکل و بازگشایی مسیر اصلی، جاده فرعی و قدیمی یاسوج- شیراز در منطقه تنگ سرخ (گردنه وزگ ماه پرویز)محور جایگزین خواهد بود.
احمدی همچنین بر این نکته اصرار داشت که متولیان امر به هیچ وجه بر روی این محور فرعی، قدیمی ، روستایی و البته سخت گذر با پیچ های خطرناک سرمایه گذاری نکنند و بیشترین تمرکز باید بر روی رفع مشکل و بازگشایی مسیر اصلی باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از حوزه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خواست در سریعترین زمان ممکن نسبت به ایجاد راه دسترسی و میان بر در محدوده منطقه مله شوره برای عبور اضطراری مسافران اقدام کنند.
وی تصریح کرد که البته مردم و مسافرانی که از استان فارس قصد سفر به کهگیلویه وبویراحمد را دارند تا اطلاع ثانوی می توانند از مسیرهای منتهی به مناطق جنوبی از سمت قائمیه ، نورآباد -بابامیدان نیز تردد کنند.
احمدی یادآور شد: همچنین مسیر جاده کاکان از سمت آبشار تنگ تامرادی که از مسیرهای قدیمی است نیز می تواند راه دسترسی و گزینه دیگری برای مسافران و مردم استان فارس در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
بارش های سیل آسا اخیر علاوه بر مسدود کردن و تخریب محور اصلی یاسوج - شیراز برخی محورهای ارتباطی و فرعی از جمله یاسوج - چرام باغچه سادات - سرفاریاب و گچساران- باباکلان را نیز مسدود کرد.
همچنین بر اثر وقوع سیل راه ارتباطی بیش از 80 روستا در سطح شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه همچنان قطع است.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان بارش در بارش های سیل آسای اخیر با 362 میلیمتر بارش در بخش قلعه رئیسی کهگیلویه به ثبت رسیده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین اعلام کرده که از عصر روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد.
ولی بهره مند یادآور شد که از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 1077.4میلیمتر باران در یاسوج مرکز این استان ثبت شده است.
وی تصریح کرد که میانگین بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی 97-98 تاکنون 804.3 میلیمتر بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین میانگین بلند مدت بارش در تاکنون در این استان 461.6 میلیمتر بوده و تفاوت سال زراعی جاری از میانگین بلند مدت بارش تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد 342.7 میلیمتر است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.