الیاس تاج الدینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارات در بخش های مختلف دام و طیور، زراعت، باغات و شیلات بوده است.
وی با اشاره به میزان خسارات وارده سیل اخیر به مزارع پرورش ماهی در سطح استان به ویژه شهرستان های بویراحمد و دنا نیز گفت: بارش های سیل آسا هفته جاری حدود 500 میلیارد ریال به طرح های پرورش ماهی خسارت وارد کرد.
تاج الدینی ابراز داشت: سیل همچنین به بخشی از تاسیسات زیربنایی شامل شبکه های انتقال آب ، جاده های بین مزارع، ساختمان ها، ابنیه و کانال های آبیاری در زمین های کشاورزی خسارت وارد کرد.
وی میزان خسارات برآورد شده در بخش تاسیسات زیربنایی را رقمی افزون بر 900 میلیارد ریال دانست و گفت: حدود 800 میلیارد ریال نیز به بخش دام و طیور خسارت وارد شد.
وی سطح زیرکشت گندم دیم و آبی و جو دیم و آبی در سال زراعی جاری را به ترتیب 100 و 30هزار هکتار ذکر کرد.
تاج الدینی سطح کل باغ های استان را نیز حدود 42 هزار هکتار اعلام کرد.
بارش های سیل آسا اخیر برخی محورهای ارتباطی علاوه بر جاده یاسوج- شیراز برخی محورهای فرعی از جمله یاسوج - چرام باغچه سادات - سرفاریاب و گچساران- باباکلان را نیز مسدود کرد.
همچنین بر اثر وقوع سیل راه ارتباطی بیش از 80 روستا در سطح شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه همچنان قطع است.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان بارش در بارش های سیل آسای اخیر با 362 میلیمتر بارش در بخش قلعه رئیسی کهگیلویه به ثبت رسیده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.