به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی چهارشنبه شب در نشست شورای مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: البته در همین راستا نیز اولویت نخست با محورهای اصلی است که هم اینک بازگشایی جاده یاسوج- شیراز به عنوان کریدور و یکی از پرترددترین محورهای اصلی در حوزه جنوب کشور نیز محسوب می شود، باید در دستور جدی این ستاد قرار گیرد.
جاده اصلی یاسوج - شیراز و محورهای فرعی یاسوج- چرام -باغچه سادات و همچنین گچساران - باباکلان در پی بارش های سیل آسا 2 روز اخیر به طور کامل مسدود هستند.
محور یاسوج - شیراز به دلیل رانش زمین ، نشست آسفالت و جمع شدن آبهای سطحی و تخریب بخشی از جاده از نیمه های شب گذشته مسدود است.
عوامل راهداری طی شبانه روز گذشته با دستور و تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد با 9 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین مشغول بازگشایی این محور و همچنین راه دسترسی میانبر برای عبور مسافران از این مسیر هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تاکید کرد که هم اینک برخی روستاهای سیل زده در سطح استان به دلیل قطع ارتباط تلفنی و جاده ای ظرف سه روز گذشته به شدت نیازمند تامین مایحتاج اولیه از جمله آب، غذای گرم و پوشاک هستند.
وی تصریح کرد: قرار است با هماهنگی فرمانداران و برنامه ریزی انجام شده بخشی از مایحتاج ضروری این خانواده ها از طریق بالگرد و با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس تامین شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تاکید کرد که مدیران کل استان به ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران باید شرایط موجود و اضطراری ناشی از بروز سیل در استان را درک کنند و همچنان با لغو مرخصی ها تا اطلاع ثانوی در دسترس باشند.
وی با بیان اینکه هیچ مدیری حق خروج از استان بدون هماهنگی با معاون عمرانی و مدیریت بحران استان را ندارد، گفت: تمامی مدیران باید فردا(پنجشنبه) تا ساعت 10 صبح در محل کار خود و مرکز استان باشند.
احمدی همچنین یادآور شد که گزارش های ارائه شده و البته اطلاع رسانی ها از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، اعم از عمرانی ، اقتصادی و خدمات رسان از میزان و برآورد خسارات ناشی از سیل اخیر واقع بینانه و کارشناسی شده باشد.
وی گفت: کمیته ای متشکل از کارشناسان در دستگاه های مربوطه با هماهنگی و نظارت نهادهای نظارتی و بخش های حقوقی دستگاه ها برای بررسی ابعاد و میزان خسارات در بخش های مختلف تشکیل شود.
احمدی تصریح کرد: دولت در این زمینه تعهدات لازم را برای جبران خسارت به سیل زدگان در حوزه های مختلف پیش بینی کرده اما بدون شک گزارش های خارج از واقعیت و گاه اغراق آمیز نیز در این راستا قابل بررسی نیست.
احمدی تصریح کرد: تمامی گزارش های مبنی بر میزان خسارات وارده در بخش اقتصادی باید به تایید معاونت امور اقتصادی استانداری برسد و هیچ گزارشی بدون تایید این حوزه قابل بررسی نیست.
وی یادآور شد: هر گونه طرح های زیربنایی، اقتصادی و حتی منازل مسکونی که در حریم و یا بستر رودخانه ها و یا به شکل غیرقانونی و غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده اند و در سیل اخیر دچار تخریب و خسارت شده اند مشمول برآورد و جبران خسارت های وارد شده نخواهد شد.
وی همچنین به مردم و شهروندان در مناطق سیل زده اطمینان داد که نگران نباشند و دولت به طور یقین همراه آنان خواهد بود و خسارت ها جبران خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ساز و کار و تمهیدات لازم برای جبران زیان های وارده به سیل زدگان را اندیشیده است و در قالب اعطای وام های بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره سعی در بهبود اوضاع و جبران خسارت ها دارد.
بارش های سیل آسا در 2روز گذشته همچنین برخی محورهای ارتباطی علاوه بر جاده یاسوج- شیراز برخی محورهای فرعی از جمله یاسوج - چرام باغچه سادات - سرفاریاب و گچساران- باباکلان را نیز مسدود کرد.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان بارش در بارش های سیل آسای اخیر با 362 میلیمتر بارش در بخش قلعه رئیسی کهگیلویه به ثبت رسیده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.