به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تا رفع مشکل و بازگشایی مسیر اصلی، جاده فرعی و قدیمی یاسوج- شیراز در منطقه تنگ سرخ (گردنه وزگ ماه پرویز)محور جایگزین خواهد بود.
احمدی همچنین بر این نکته اصرار داشت که متولیان امر به هیچ وجه بر روی این محور فرعی، قدیمی ، روستایی و البته سخت گذر با پیچ های خطرناک سرمایه گذاری نکنند و بیشترین تمرکز باید بر روی رفع مشکل و بازگشایی مسیر اصلی باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از حوزه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خواست در سریعترین زمان ممکن نسبت به ایجاد راه دسترسی و میان بر در محدوده منطقه مله شوره برای عبور اضطراری مسافران اقدام کنند.
وی تصریح کرد که البته مردم و مسافرانی که از استان فارس قصد سفر به کهگیلویه وبویراحمد را دارند تا اطلاع ثانوی می توانند از مسیرهای منتهی به مناطق جنوبی از سمت قائمیه ، نورآباد -بابامیدان نیز تردد کنند.
وی یادآور شد: همچنین مسیر جاده کاکان از سمت آبشار تنگ تامرادی که از مسیرهای قدیمی است نیز می تواند راه دسترسی و گزینه دیگری برای مسافران و مردم استان فارس در سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهمراه جمعی از مسئولان اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان از آغاز بارش های سیل آسا در مناطق مختلف به طور مرتب بازدید کرده اند.
برآیند این بازدیدها نشان می دهد که هماهنگی و انسجام خوبی در زمینه مدیریت بحران در شهرستان های مختلف به وجود آمده و امروز نیز به دستور استاندار کهگیلویه وبویراحمد اکیپ های ارزیاب به مناطق سیل زده نیز اعزام شدند.
احمدی در حمع مردم سیل زده روستای پریکدان بویراحمد نیز تاکید کرد: مردم و شهروندان در مناطق سیل زده نگران نباشند، دولت به طور یقین همراه آنان خواهد بود و خسارت ها جبران خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ساز و کار و تمهیدات لازم برای جبران زیان های وارده به سیل زدگان را اندیشیده است و در قالب اعطای وام های بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره سعی در بهبود اوضاع و جبران خسارت ها دارد.
بارش های سیل آسا در 2روز گذشته همچنین برخی محورهای ارتباطی علاوه بر جاده یاسوج- شیراز برخی محورهای فرعی از جمله یاسوج - چرام باغچه سادات - سرفاریاب و گچساران- باباکلان را نیز مسدود کرد.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد بیشترین میزان بارش در بارش های سیل آسا اخیر با 362 میلیمتر بارش در بخش قلعه رئیسی کهگیلویه به ثبت رسیده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.