مجید علی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش شدید باران در شبانه روز گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان از جمله لنده و زیلایی تلف شدند.
وی بیان کرد: هم اکنون 80 درصد از راه های مناطق عشایری این استان به دلیل بارش شدید باران مسدود است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط بد جوی امکان بازگشایی راه های مناطق عشایری وجود ندارد و پس از بارندگی بازگشایی انجام خواهد شد.
علی پور گفت: سیل و بارندگی های شبانه روز گذشته تاکنون به تعدادی از ابنیه فنی مانند پل و آبنما در مناطق عشایری این استان خسارات وارد کرده است.
ایل راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 9 هزار کیلومتر طول دارد.
مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به 58 خانوار عشایری این استان که بر اثر بارش شدید باران خسارت دیدند امداد رسانی شد.
علی پور اظهار داشت: این خانوارها در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد از جمله گچی،تنگ پیرزال و دریلا دچار در شهرستان های کهگیلویه و گچساران خسارت دیدند.
وی بیان کرد: جا به جایی عشایر از مناطق آسیب پذیر به مناطق امن،توزیع پلاستیک،پتو و ارزاق از جمله اقدامات انجام شده برای کمک به این تعداد خانوار عشایری بوده است.
وی در عین حال تاکید کرد که در مجموع مشکل بحرانی در مناطق عشایری این استان وجود ندارد.
مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هم اکنون اکیپ های امدادرسان در مناطق عشایری در شهرستان های مختلف از جمله بهمئی، باشت، گچساران، بویراحمد و کهگیلویه مشغول خدمت رسانی به عشایر هستند.
جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین ، 35درصد صنایع‌دستی شامل 10 هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.
هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با 13 زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
8143/662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.