نستهن مقدم دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا این لحظه با اینکه بیشترین حجم بارندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج بوده ولی در شهر یاسوج خسارت و تلفات مالی قابل توجهی در پی نداشته است.
وی ادامه داد: هنوز برآورد کلی از خسارت وارده به فضای سبز و تاسیسات شهری صورت نگرفته اما آب گرفتگی معابر ، تردد در شهر را برای شهروندان دشوار کرده و به جداول، پل ها و آسفالت های شهری خسارت هایی وارد خواهد کرد.
شهردار یاسوج تاکید کرد: طبق پیش بینی هواشناسی بارندگی ها در شب دوشنبه و صبح سه شنبه به اوج خود می رسد که همین موضوع باعث به زیر آب رفتن پل موقت مختار شده و با توجه به سیلاب زیادی که روی پل مهریان وجود دارد تاسیسات پایین دست آن آسیب خواهد دید.
وی با اشاره به پایان یافتن دوره مقاومت پل اول و دوم شهر یاسوج گفت: ادامه بارندگی به این دو پل خسارت هایی وارد خواهد کرد و این در حالی است که زیر گذر پل سوم نیز به منظور حفظ ایمنی شهروندان مسدود شده است.
مقدم ادامه داد: احتمال بروز خطر در مسکن مهر نجف آباد نیز به دلیل قرارگفتن در پایین دست سروک و اکبرآباد وجود دارد.
شهردار یاسوج با بیان اینکه محله بختیاری ها و شهرک های امام حسین و امام علی در یاسوج به شدت در معرض آب گرفتگی قرار دارند ابراز امیدواری کرد این محلات تا پایان وضعیت بحرانی و هشدار دوام بیاورند.
مقدم ادامه داد: محله بختیاری ها خط قعر آب های سطحی شهر یاسوج است و ایجاد کانال هدایت سیلاب در آن نیازمند اعتبار ویژه و توجه سازمان مدیریت بحران است.
وی تاکید کرد: از دو روز پیش تاکنون تمامی نیروهای شهرداری در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز به کمک شهروندان می آیند.
شهر یاسوج با بیش از 130هزار نفر جمعیت ، 18 کیلومتر طول دارد.
در 30 سال گذشته 2 پل اول و دوم در جنوب شهر یاسوج احداث شد. سه سال از دوره مقاومت پیش بینی شده برای پل اول گذشته است و در صورت تخریب به این دو پل شهر یاسوج با بحران جدی رو به رو می شود زیرا پل سوم بشار که با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج کلنگ زنی و ساخته شد هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده و از آنجایی که دستک این پل در نخستین بارندگی سال 97 فرو ریخت همچنان استفاده از آن با شک و تردید همراه است و در بارندگی ها این پل مسدود می شود.
بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد از بامداد دوشنبه آغاز شده و تا ساعت 16:30بیشترین بارندگی در شهر یاسوج ثبت شده است.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.