به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی یکشنبه شب از مردم استان خواست تا پایان بارش ها از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و اگر در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیرهای با خطر سیلاب و خطرساز اجتناب کنند.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها بارش های پیش رو گسترده است و پیشگیری از خسارات احتمالی در گرو مشارکت و همکاری مردم و توجه به هشدارهای دستگاه های خدمات رسان است.
احمدی یادآوری کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه سامانه جدید بارشی وارد جو استان می شود که باعث سیلابی شدن رودخانه ها و اختلال در تردد مسیرهای کوهستانی می شود.

**هشدار مدیریت بحران استان
براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی ، روزهای دوشنبه و سه شنبه سامانه بارشی قوی وارد استان می شود که در نتیجه آن احتمال بروز سیل و خسارت در مناطق مختلف استان وجود دارد.
همچنین اختلال و لغزندگی در ترددهای جاده‌ای و کوهستانی ناشی از کاهش دید افقی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و ماهیت بارش‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات با توجه به وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.
اوج فعالیت این سیستم روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (پنجم و ششم فروردین 1398) است که احتمال آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی بالا خواهد بود.
ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد هشدار داده است که براساس پیش بینی صورت گرفته ،احتمال بارش سیل آسای 150میلیمتر باران طی 4 ساعت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان وجود دارد.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با ارسال پیامکی از مردم خواسته است در مواجهه با خطرات احتمالی ضمن حفظ آرامش به هشدارهای مسئولان محلی توجه کنند.
در این پیام تاکید شده مردم از استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی، رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها خودداری کنند.
سازمان مدیریت بحران از رانندگان و سرنشینان خودروها در خواست کرده از پل ها و مسیر های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آنها جریان دارد تا زمان فروکش کردن سیل تردد نکنند.
در این اطلاعیه تردد در مسیر های کوهستانی که امکان ریزش سنگ و یا بهمن وجود دارد نیز بحران زا عنوان شده است.
سازمان هواشناسی پیش بینی کرده از روز دوشنبه تا چهارشنبه آینده یک موج بارشی قوی از جنوب غرب وارد کشور می شود که در
در کهگیلویه و بویراحمد موجب بارش شدید باران می شود.
این سازمان از مردم ،نهادهای خدمات رسان و ستاد بحران خواسته برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از سیل ،تمهیدات لازم را بکار گیرند.
ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم از دستگاه های خدمت رسان و مدیران سازمان های متولی خواسته با تامین امکانات و تجهیزات لازم در آماده باش کامل به سر ببرند و سازمان های خود را در هیج شرایطی ترک نکنند.
/1662/9929
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.