محمود باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، تعداد بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری استان را 118 هزار 140 نفر اعلام کرد و افزود: در روز سوم فروردین ماه 89 هزار و 618 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت و اسکان داشته اند.
وی ادامه داد: پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در روز سوم فروردین ماه بارگاه بی بی حکیمه (س) با 13 هزار نفر بازدید ،شلالدان با 11 هزار 500 نفر بازدید و چشمه بلقیس چرام با هفت هزار نفر بازدید بوده است.
باقری گزارشی از اسکان و بازدید کنندگان از استان از روز نخست تعطیلات تا پایان سوم فروردین ارایه داده که بر اساس آن تعداد اسکان یافتگان در استان 240 هزار و 544 نفر و آمار بازدید کنندگان از جاذبه ها و مناطق گردشگری استان 301 هزار نفر بوده است.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری غار ده شیخ در شهرستان دنا و منطقه سرنجل کل در شهرستان بویراحمد نیز بیشترین بازدید کننده و گردشگر را در پنج روز گذشته داشته اند.
وی تاکید کرد همواره در نیمه اول تعطیلات گردشگران مناطق گرمسیری استان از جمله گچساران ، باشت و دهدشت را برای بازید انتخاب می کنند اما در نیمه دوم تعطیلات و با گرم شدن هوا شهرستان بویراحمد و دنا در تعداد گردشگر از سایر نقاط استان پیشی می گیرند.
باقری با اشاره به وضعیت گردشگری استان در سال 97 گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده بیشترین اسکان در استان مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است.
وی یادآوری کرد اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از امروز چهارم فروردین ماه در شهرستان های هشت گانه استان با اجرای برنامه های شاد و فرهنگی جشن های بهاری برگزار می کند.
باقری گفت:این جشن ها از امروز چهارم تا 9 فروردین به ترتیب در شهرستان بهمئی، شهرستان لنده، شهرستان دهدشت ، شهرستان چرام، شهرستان باشت و شهرستان گچساران برگزار می شود
وی ادامه داد:جشن بهاری شهرستان دنا 13فروردین و شهرستان بویراحمد 14فروردین برگزار می شود.
از 28 اسفند تا 13 فروردین سال 97 یک میلیون و 80 هزار و 553 نفر اقامت‌ کننده، یک میلیون و 843 هزار و 134 نفر بازدید کننده در استان ثبت شد.
در همین بازه زمانی 131هزار و 256 نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند.بیشترین اسکان مربوط به شهر یاسوج با68درصد، گچساران با 15درصد و دنا با 4 درصد بود.
19929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.