به گزارش ایرنا، جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی و اعضای ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد در نخستین روز از بهار سال 1398با چاشنی نوای دلنشین موسیقی محلی و با اهدای گل و شیرینی به استقبال مهمانان و مسافران نوروزی رفتند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین استقبال از مسافران نوروزی در محل نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی یاسوج گفت که تمامی امکانات، ظرفیت ها و شرایط مطلوب برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی فراهم است.
عزیز فیلی یادآور شد: امسال با توجه به شرایط خاص و نزول رحمت الهی به ویژه باران های بهاری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد ، افزایش حدود 30 درصدی ورود مسافران و گردشگران به مناطق و جاذبه های دیدنی این استان پیش بینی می شود.
وی همچنین بر ضرورت هماهنگی، انسجام و پرهیز از موازی کاری ها و ارایه خدمات بهنگام و مطلوب از سوی اعضای ستاد خدمات سفر به ویژه نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، اورژانس، راهداری ، پلیس راه و راهور در سطح استان تاکید کرد.
فیلی یادآور شد: نیروهای امدادی در نهادهای خدمات رسان به عنوان سفیران و پیش قراولان اصلی مواجهه با مسافران و مهمانان نوروزی هستند که باید شانیت ، جایگاه و رسم دیرین مهمان نوازی مردمان این دیار را به نمایش بگذارند.
وی همچنین از پلیس راه و راهور خواست تا تمهیدات لازم برای روان سازی ترافیک به ویژه در جاده های پرتردد و مناطق پرازدحام را بیندیشند .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در تعطیلان نورزی امسال در هر هشت شهرستان استان جشن های باشکوه بهاری برای ایجاد طراوات و نشاط بیشتر برگزار خواهد شد.
محمود باقری همچنین از برپایی هشت نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در قالب 80 غرفه در ورودی شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی تصریح کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا صبح امروز پنجشنبه یکم فروردین 98 افزون بر 45 هزار نفر از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری استان دیدن و 34 هزار نفر نیز در اقامتگاه های این استان اسکان یافتند.
وی تصریح کرد: مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) ، چشمه بلقیس چرام و دشتک دیل به ترتیب بیشترین میزان گردشگر را در این مدت داشتند.
استان زیبای کهگیلویه وبویراحمد با داشتن چشمه ها و تفرجگاه های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری اینک پذیرای خیل مسافران نوروزی است.
دریاچه های طبیعی،پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته های کوهساران، جلوه ای دیگر از طبیعت سحرانگیز و رویایی را در خود به نمایش گذاشته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.