به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز چهارشنبه در آیین استقبال از مسافران نوروزی در منطقه زیبای «سرنجل کل» در مسیر یاسوج - اصفهان اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی و راهداری نیز باید در این راستا اولویت ها را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: تحلیل های آماری از وضعیت تصادفات رخ داده در طول یک سال گذشته نشان می دهد که سه محور خطرناک استان شامل یاسوج- بابامیدان- یاسوج- اصفهان و گچساران- بابامیدان بیشترین میزان حوادث رانندگی را داشته اند.
فیلی یادآور شد: نیروهای امدادی به ویژه عملیات راهداری باید بیشتر در این محورهای خطرناک متمرکز شود.
وی همچنین به افزایش میزان تصادفات رخ داده در کمربندی یاسوج ظرف یک سال گذشته اشاره کرد و خواستار تمرکز و حضور میدانی نیروهای امدادی در کنار اجرای عملیات های راهداری در این محور شد.
بر اساس آمارهای پزشکی قانونی در طول یک سال گذشته حدود 18 نفر (کمربندی یاسوج) در مسیر جاده یاسوج بایامیدان جان خود را از دست دادند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اهدای گل و شیرنی به مسافران نوروزی و گردشگران از خانواده ها و مسافران خواست که با رعایت مسایل ایمنی سفری مطمئن را برای خانواده های خود به ارمغان آورند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بیش از 150 کیلومتر عملیات ایمن سازی، خط کشی و لکه گیری در سطح جاده های ارتباطی استان برای آماده سازی نوروز انجام شده است.
محمد نصیری راد اظهار داشت: 23 اکیب راهداری در قالب 178 راهدار در سطح جاده های ارتباطی آماده امداد رسانی و خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است.
وی گفت: همچنین آشکارسازی بیش از 200 نقطه حادثه خیز و نصب علائم هشدار دهنده در سطح جاده های استان انجام شده است.
سامانه های ترددشمار در سطح جاده های کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته تردد افزون بر سه میلیون 900 هزار دستگاه خودرو را ثبت کردند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.
بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.
از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از 50 درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.
راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و 30 کیلومتر ورودی شهرهای استان، ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و رانندگی از جمله دلایل بروز تصادفات در این استان از نظر کارشناسان اعلام شده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.