به گزارش خبرنگار ایرنا، بخش چاروسا با 21 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده و دارای ده ها جاذبه طبیعی و تاریخی است که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط دور دست بر خوان خود به مهمانی فرا می خواند.
طول مسیر پرپیچ و خم دهدشت به قلعه رئیسی در فصول مختلف بخصوص بهار دارای طبیعتی سرسبز و دلنشین است که مکانی بکر برای رفع خستگی مسافران است.
سرسبزی مزارع، هوای خنک، باطراوت و رنگارنگی مراتع خستگی را از تن مسافران در مسیر پر پیچ خم چاروسا می زداید.
باغ های روستاهای الگن و المور همچون نگینی سبز در قسمت غربی منطقه چاروسا می درخشند و فرش سبز زمستانی خود را برای استقبال از قدمهای گرم و بهاری مسافران نوروزی گشوده است.
وجود دشت های گندمزار با چشم‌اندازی از طبیعت مفرح بهاری و تپه‌های آراسته از جنگل و گل و گیاه در اطراف این باغ ها خاطره زیباترین تصویرهای جادوی طبیعت را در قاب دوربین گردشگران ثبت و ضبط می‌کند.
طبیعت بکر، درختان بلوط، هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، علفزارها و گل‌های زرد و قرمز سفره‌ای از خوان بی انتهای خداوندی در این خطه گسترانده است.
سایه سار درختان تنومند بلوط، چمن سبز یکدست زمین و بلندای کوه‌های اطراف این دشت وسیع ،جلوه‌هایی از زیبایی‌های طبیعت در این منطقه است.
باغهای که علاوه بر زیبایی خاصی که به این قسمت بخشیده اند منبع درآمد بسیاری از اهالی این روستاهاست و وجود این باغهای متنوع مانع از مهاجرت بسیاری از ساکنین این روستا به شهر نیز شده است.
آبشار زیبای کمر دوغ در فاصله هشت کیلومتری از شهر قلعه رئیسی با ارتفاعی نزدیک به 100متر وعرض 60متر و نسیم زیبای خنکش چشم هر گردشگری را به زیبایی های خدادادی در این آبشار زیبا خیره می کند.
این آبشار در تمام فصل سال دارای آب است و ارتعاشات بلورهای زرین و معلق آب در بلندای آن رنگین کمان هفت رنگ را بطور واضح به تصویر کشیده است.
کمر دوغ شبیه گیسوان پری دریایی در آغوش باد و لا به لای صدای پای آب و ساز باران از ارتفاع100 متری و بیش از 60 متر عرض بر شانه های کوه دلربایی می کند.
این آبشار نقش بسته برصخره های کوهسار را به واسطه ارتفاع و رنگ دوغ مانند آن به آبشار کمر دوغ نام نهاده اند .
آبشار دل انگیز کمر دوغ در طول زمان بر صخره های تنگه پایین دست خود حوضچه ها و قندیلهای نمکی و بلورین زیبایی بوجود آورده است.
قرار گرفتن در دل طبیعت بکر و زیبایی های طبیعی و منحصربه فرد آبشار کمردوغ موجب شده این جاذبه گردشگری طبیعی همواره گردشگران وطبیعت دوستان زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب کند.
وجود امامزادگان جیل القدر سید محمود و میر سالار که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکی این آبشار زیبا هر ساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرامی خواند و ارزش این اثر طبیعی را دوچندان کرده است.
وجود چندین قلعه تاریخی در شهر قلعه رئیسی و روستاهای نزدیک آن چون قلعه جلو، قلعه گراب وقلعه شوتاور تنوع سفر را برای مسافران دوچندان می کند .
عبور رودخانه معروف فارتق از پایین دست شهر علاوه بر رونق کشاورزی چهره ای زیبا و جزیره مانند به فضای شهر کوچک قلعه رئیسی داده است.
وجود دو کوه بلند سیاه و برفکول در کنار شهر قلعه رئیسی و پوشش گیاهی کم نظیر در این کوه ها و نیز نزدیکی بخش قلعه رئیسی به مناطق جنوبی کشور باعث شده همه ساله کوهنوردان و طبیعت دوستان قلعه رئیسی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
بخشدار چاروسا با اشاره به جاذبه های طبیعی و بکر بخش چاروسا گفت: بسیاری از جاذبه های طبیعی این بخش برای گردشگران ناشناخته است.
علی صالح محمودی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران نوروزی اندیشیده شده است افزود: هرساله گردشگران زیادی از جاذبه های طبیعی و تاریخی این بخش دیدن می کنند.
وی تکمیل فاز اول اوردوگاه تفریحی گردشگری کمر دوغ، تکمیل طرح هادی روستای گردشگری الگن و احداث پارک در این روستا و روکش آسفالت مسیر امام زاده سید محمود به طول پنج کیلومتر را از اقدامات انجام شده برای استقبال از گردشگران در ایام نوروز ذکر کرد.
بخشدار چاروسا بر همکاری دهیاران و نهادهای خدمات رسان در ارائه خدمات به گردشگران تاکید کرد.
7531//1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.