به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: سال 1397 درخشان ترین سال در حوزه بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی تقویت و صیانت از تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی در سطح بیمارستان ها را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و گفت: تامین تجهیزات پزشکی و درمانی در شرایط موجود تحریم ها و کمبود شدید منابع یکی از اقدام های ارزشمند دولت در این استان بوده که باید قدردان این خدمت ارزشمند باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: تعداد آمبولانس‌های اورژانس در استان از سال ۹۵ تاکنون افزون بر ۱۴۰ درصد رشد داشته است.
اورنگ ایلامی بیان کرد: هم اینک ۱۸ دستگاه آمبولانس جدید برای اورژانس 115 در نظر گرفته شده که در این مراسم از چهار دستگاه تحویلی آن رونمایی می‌شود.
وی یکی از نقاط قوت آمبولانس های جدید را گازوئیلی بودن سوخت آن و پایین بودن مصرف عنوان کرد و افزود: از لحاظ تجهیزات نیز به روزترین وسایل در آنها نصب شده که این می‌تواند کمک بزرگی به امدادگران اورژانس 115 کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تله کار دیوگرام (نوار قلب از راه دور) نیز در این آمبولانس های جدید وجود دارد که پزشک مستقر در مرکز بتواند به صورت برخط (آنلاین) نوار قلب را مشاهده و نظر خود را اعلام کند.
وی همچنین تصریح کرد: تخت های این آمبولانس ها از نوع پنوماتیک(بادی) بوده و مریض هیچگونه لرزش خستگی و مشکلات جاده ای را احساس نخواهد کرد.
ایلامی خاطر تصریح کرد: از دیگر نقاط قوت آمبولانس های جدید قابلیت انتقال همزمان 2 بیمار است.
هم اینک تعداد 55 آمبولانس 115 در استان وجود دارد که با افزایش ۱۸ آمبولانس دیگر تعداد آنها به 73 دستگاه می رسد.
تعداد پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۴۳ پایگاه زمینی و 2 پایگاه هوایی است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.