به گزارش ایرنا، طرح نوروزی آرامش بهاری یک طرح ملی و بین‌المللی است که باوجود مبلغان چندزبانه مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است.
این طرح سال گذشته در سه هزار بقعه متبرکه کشور با چهار هزار تبلیغ کننده و 10 هزار عامل اجرایی برگزار شد.
حجت السلام سید نوراله جنتی پور روز جمعه در حاشیه آئین غبارروبی گلزار شهدای بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بقاع متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون (س)، کاکا مبارک (ع) و امامزاده جعفر (ع) در این شهرستان از بقاع متبرکه پیش بینی شده برای اجرای طرح آرامش بهاری در این شهرستان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اعزام روحانیون و مبلغان دینی به بقاع متبرکه شاخص گچساران در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین از مهمترین برنامه های این طرح فرهنگی است.
جنتی پور ابراز داشت: گسترده شدن سفره هفت سین نوروزی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و تبلیغ دینی، اسکان زائران، ایجاد فضای مناسب برای زائران و مسابقات فرهنگی، پخش و توزیع بروشور امامزادگان و تأمین امنیت در بقاع متبرکه از فعالیت‌های ستاد نوروزی اداره اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در نوروز است.
وی با اشاره به اینکه بامداد روز جمعه بیست و چهارم اسفند دعای ندبه در بارگاه نورانی امامزاده بی بی حکیمه(س) با حضور جمعی از زائران و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد ، بیان کرد: هر هفته دعای کمیل و دعای ندبه در بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(س) برپا می شود.
جنتی پور از تلاش های مسئولان و خادمان حرم بی بی حکیمه(س) برای برپایی آئین های فرهنگی در این مکان مقدس تقدیر کرد.
وی گفت: بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(س) به عنوان شاخص ترین بقعه متبرکه در سطح استان در طول ایام نوروز ،یکی از چهارده بقعه متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بارگاه نورانی امامزاده بی بی حکیمه(س) در استان های سراسر کشور از جمله فارس،بوشهر و خوزستان و کشورهای شیعه نشین خلیج فارس مانند عراق، کویت، بحرین، امارات، قطر و عربستان پذیرای زائران است.
شهرستان 124 هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد 32 بقعه متبرکه دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.