به گزارش ایرنا، با تصویب هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، مخبرانی که مأموران سازمان حفاظت محیط زیست را در جریان تخلفات زیست محیطی قرار دهند، پاداش مالی دریافت می‌کنند.
سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره ماده واحده قانون اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط ‌زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی مصوب ۱۳۹۴ آیین‌ نامه اجرایی قانون یاد شده را تصویب کرد.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: محیط زیست این استان از ظرفیت اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد و افراد مطلع برای کنترل و رفع جرایم زیست محیطی استفاده می‌کند.
محسن جعفری نژاد افزود: افرادی که تخلفات را گزارش می دهند هیچ‌ گونه رابطه استخدامی با این اداره کل ندارند اما به منظور جبران زحمات آنها سازمان حفاظت محیط زیست برای آنها پاداش در نظر می‌گیرد.
وی بیان کرد: براساس این آیین نامه به کارکنان و مأموران سازمان در امور جلوگیری از تخلفات و جرایم معادل ۳۵ درصد بهای جانوران وحشی، کاشفان معادل ۲۵ ‏درصد، کارکنان و مأموران سازمان در امور پیگیری و تعقیب معادل ۱۰ درصد و مخبر معادل ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.
مناطق حفاظت شده استان ثروتی عظیم و نعمتی خدادادی هستند که باید همه مردم و مسئولان در حفاظت و صیانت از آن تلاش کنند.
هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامین با وسعت 25 هزار 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با دو هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در استان وجود دارد.
در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل 93 هزار و 660 هکتار دارای 155 گونه جانوری پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 خزنده است.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال 2010 میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.