مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد روشنبه به ایرنا گفت : پس از ابلاغ رسمی بخشنامه عفو، زندانیان مشمول شناسایی شدند.
اسماعیل جمیاری افزود: با بررسی پرونده ها و تطبیق با مفاد بخشنامه ،لیست اسامی واجدین شرایط به محاکم قضایی ارسال شد.
وی بیان کرد: عنایت خاص و توجه ویژه مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و اعطای عفو عمومی و گسترده سبب شد تا بسیاری از زندانیان مشمول رأفت و رحمت اسلامی قرار گرفته و از زندان آزاد شوند که تا کنون سهم اداره کل زندان های کهگیلویه از این هدیه ارزشمند 880 نفر زندانی بوده که تعداد 540 نفر آزاد و 340 نفر نیز تخفیف مجازات گرفته اند.
وی با قدردانی از همراهی و همکاری مراجع قضایی استان و پیگیری شبانه روزی روسای زندان ها، مسئولان اجرای احکام و مددکاران، افزود: امید است با استفاده حداکثری از ظرفیت دستورالعمل عفو اعطایی تعداد مشمولین زندان های استان به بیش از یک هزار نفر نفر برسد.
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زندانبانی اسلامی از جمله دستاوردهای سیستم قضایی کشور است.
جمیاری ابراز داشت: نگاه جامعه زندانبانی به زندانیان همراه با رأفت اسلامی و توجه به کرامت انسانی افراد بوده و به همین سبب هدف اصلی در مجازات حبس، اصلاح و بازپروری زندانیان همراه با بازاجتماعی شدن آنان است.
وی استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت اصلاح پذیری زندانیان را مهم، اثرگذار و لازمه تکمیل چرخه اصلاح و تربیت دانست و افزود: چنانچه زندانیان در طول دوران تحمل حبس دارای حسن رفتار و کردار باشند و در کنار ندامت و پشیمانی از اعمال گذشته خود، سعی در جبران مافات داشته باشند، مشمول رافت اسلامی نظام قضایی می شوند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.