پروانه نیک مرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در آخرین مرحله تعداد 10 طرح با مبلغ 91 میلیارد ریال تسهیلات و پیش بینی 103 نفر اشتغال از محل اعتبار روستایی و عشایر تصویب و به بانک های عامل ارجاع شد.
وی نظارت را یکی از عوامل مهم در آئین نامه اجرایی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دانست و افزود: مردم باید اطمینان حاصل کنند که در پرداخت تسهیلات اشتغال میزان انحراف ناچیز است.
نیک مرام با تشریح عملکرد برنامه های اشتغال در سال 97 و ارزیابی مثبت این عملکرد، بیان کرد: نقش نظارت قبل، حین و پس از پرداخت تسهیلات در موفقیت اهداف برنامه های اشتغالزایی بسیار حائز اهمیت است.
وی عنوان کرد: تمامی طرح های روستایی و عشایری استان مطابق دستورالعمل و رسته های آن ها جزو رسته های منتخب و تایید شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بررسی و کنترل سرانه اشتغال طرح ها از وظایف کمیته فنی است، تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی بانک های عامل، اشتغال واقعی و درج شده در پرونده های بانکی متقاضیان را با سامانه کارا هماهنگ و احصا کنند .
وی ابراز داشت: بانک های استان با همکاری بیشتر، مانع ارسال طرح های بدون توجیه فنی، اقتصادی و مالی به سیستم بانکی توسط دستگاه های اجرایی شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعمال سخت گیری لازم از سوی کمیته فنی، دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، گفت: با حمایت حداکثری برای تحقق طرح های اشتغال روستایی، رعایت مباحث فنی در بخش نظارت به طور کامل اجرایی می شود.
نیک مرام افزود: با استفاده از تجربه تسهیلات روستایی و بنگاه های زودبازده در گذشته، ارائه تسهیلات اشتغال با رعایت تمام نکات و در مسیر هدفگذاری ارائه می شود.
وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار، مبلغی بیش از یک هزار و 395 میلیارد ریال به یک هزار و 577 طرح اشتغال روستایی و عشایری این استان پرداخت شده که زمینه اشتغال چهار هزار و 610 نفر را ایجاد کرده است.
نیک مرام اظهار داشت: نظارت بر روند پرداخت تسهیلات و بررسی اهلیت دریافت کننده بسیار فنی و تخصصی انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای وسعت کمی است باید تمام توان برای کمترین انحراف در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری بکار گرفته شود.
دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
درصد از جمعیت حدود 723 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود 12 درصد در قالب 80 هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 670 روستای دارای سکنه است.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.