به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اسامی و اطلاعات مربوط به این افراد هر چه زودتر از سوی دستگاه های اجرایی استان ارائه شود.
وی افزود: برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تلاش و اقدام لازم را در این زمینه انجام نداده اند که پذیرفتنی و قابل توجیه نیست. .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی جامعه ایثارگری این استان در تمامی عرصه ها به ویژه در زمینه وضعیت استخدامی آنها برای پیگیری و رایزنی بهتر شد.
گوهرگانی بیان کرد: دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد میزان شهریه معوق دانشجویان شاهد و ایثارگر این استان را برای پیگیری از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ارائه دهند.
وی عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین اقدامی را برای شهریه معوق، هزینه رفت و آمد و کلاس های تقویتی دانش آموزان شاهد و ایثارگر این استان انجام دهد.
گوهرگانی ابراز داشت: سایر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز اقدام به جمع بندی و ارائه دیگر مطالبه های جامعه ایثارگری در عرصه های گوناگون کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکاری دستگاه های اجرایی این استان برای عمل به تعهدات خود مبنی بر جذب فرزندان شهدا و ایثارگران استان در طرح کارورزی و پرداخت به موقع حقوق آنان ضروری است.
گوهرگانی اظهار داشت: مطالبات بیمه ای و هزینه دارو و درمان پرسنل ایثارگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان پرداخت شود.
وی افزود: مدیران اجرایی و نمایندگان امور ایثارگران نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد وقت و انرژی بیشتری برای پیگیری مطالبه ها و رفع مشکلات جامعه ایثارگری این استان صرف کنند.
گوهرگانی بیان کرد: در این صورت حق جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد ضایع نمی شود و به مطالبه هایی که بر اساس قانون برای آنان تعیین شده دست خواهند یافت.
وی با اشاره به نامگذاری 22 اسفندماه هر سال به عنوان روز شهید، ابراز داشت: دستگاه های اجرایی استان در این روز از پرسنل عضو جامعه ایثارگری خود تجلیل کنند.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران نیز گفت: دولت تدبیر و امید اقدام های مهمی در حوزه ایثارگران انجام داده و رئیس جمهوری نیز دستور ابلاغ و اجرای قانون جامع خدمات رسانی به جامعه ایثارگری را صادر کرد.
سید محمود داربام اظهار داشت: سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان کشور به تازگی تدوین شده و تا خردادماه 1398 نیز ابلاغ نهایی می شود که بیانگر توجه جدی دولت تدبیر و امید به این قشر است. .
وی بدون اشاره به آمار، افزود: پاداش پایان خدمت ایثارگران شاغل کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1395 به طور کامل پرداخت شده است.
داربام بیان کرد: سال 1392 تاکنون قانون پرداخت یک نوبت تسهیلات ازدواج به فرزندان پرسنل ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اجرا نشده که دلیل اصلی آن نیز تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز از سوی بنیاد شهید کشور است.
وی عنوان کرد: اختصاص 25 درصد سهمیه جذب نیروی انسانی به صورت قراردادی، شرکتی یا پیمانی در دستگاه های اجرایی یک قانون بوده و نهادهای دولتی استان ملزم به اجرای آن هستند.
داربام ابراز داشت: هر کدام از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که برای عمل به این قانون کوتاهی کنند با مدیران آنها برخورد جدی خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.