محسن جعفری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال های گذشته توجه خاصی به غارها در کهگیلویه و بویراحمد نشده بود اما امسال با نگاهی متفاوت و مثبت کارگروه غارشناسی استان تشکیل و فعال شده است.
وی شناساندن غارهای کهگیلویه و بویراحمد را از وظایف مهم این کارگروه دانست و افزود: غارها ظرفیت بالقوه ای برای گردشگری محسوب می شوند بنابراین لازم است در گام نخست نقشه جامع از غارهای استان توسط این کارگروه تهیه شود.
جعفری نژاد خواستار تدوین نقشه جامع حریم غارهای کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تکنولوژی روز شد و بیان کرد: این امر سبب جلوگیری از بهره‌ برداری بی‌ رویه از غارهای استان می شود.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری و زیست محیطی غارها، عنوان کرد: در دنیا غارها ظرفیت بزرگ گردشگری محسوب می شوند پس بهتر است که همه غارها به مردم معرفی، زیرساخت ها در آن ها ایجاد و به اندازه ظرفیت بر آن ها گردشگر تحمیل شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق و درست ضمن محفوظ نمودن ارزش های زیست محیطی غارها می توان از ظرفیت گردشگری آن ها استفاده کافی برد.
وی ابراز داشت: برخی غارهای کهگیلویه و بویراحمد قابلیت گردشگری داشته و شماری دیگر نیز دارای کاربرد کاوشگری و پژوهشی هستند.
جعفری نژاد افزود: هرگونه استفاده و بهره‌ برداری از غارهای کهگیلویه و بویراحمد تنها با مجوز کارگروه غارشناسی این استان ممکن خواهد بود.
با توجه به اینکه کار شناسایی غارهای کهگیلویه و بویراحمد به طور اساسی آغاز نشده آمار دقیقی از تعداد غارهای استان در دست نیست.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.