به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 12 میلیارد و 500 میلیون ریال از این میزان اعتبار مربوط به ساماندهی گلزار شهدا و 11 میلیارد و 500 میلیون ریال مابقی نیز مربوط به ساخت مراکز فرهنگی در کنار مزار شهیدان استان است.
وی افزود: کار ساماندهی کامل گلزارهای شهدای کهگیلویه و بویراحمد تا حدود 2 ماه آینده به طور کامل انجام شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه نماینده از شهرداری یاسوج، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و کارگروه ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد به زودی بازدید میدانی از تپه نورالشهدای این شهر داشته باشند.
فیلی عنوان کرد: مشکل معارض اجتماعی و موانع پیش روی ساماندهی تپه نورالشهدای شهر یاسوج در این بازدید میدانی بررسی و گزارش آن در نشست بعدی کارگروه ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد ارائه شود.
وی ابراز داشت: ساخت یادمان شهدای گمنام در تمامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد پیگیری و هزینه مورد نیاز در این راستا نیز تعیین شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رهبر معظم انقلاب به تازگی بیانات راهگشایی در زمینه ساماندهی گلزار شهدا ایراد فرموده اند.
سید منصور موسوی اظهار داشت: تأکید معظم له در این بیانات حفظ شکل طبیعی مزار شهیدان و تا حد امکان دستکاری نکردن آنها هنگام ساماندهی است.
وی خواستار تلاش متولیان ساماندهی گلزار شهدا در کهگیلویه و بویراحمد برای عمل به این منویات مهم رهبر معظم انقلاب شد.
موسوی افزود: تاکنون 94 درصد گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری و روستایی این استان ساماندهی شده است.
وی عنوان کرد: 6 درصد مابقی نیز که بیشتر مربوط به گلزارهای تک مزاری است به زودی ساماندهی می شوند.
528 گلزار شهدا با یک هزار و 880 مزار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد تاکنون 94 درصد معادل یک هزار و 770 مزار ساماندهی شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.