به گزارش ایرنا نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در آیین جشن تکلیف دختران گچساران گفت: دانش آموزان همواره بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند و وظیفه تعلیم و تربیت آنان بر عهده آموزش و پرورش است.
غلام رضا تاجگردون افزود: والدین در تعلیم و تربیت آموزه های دینی و معنوی، به ویژه ترویج فرهنگ نماز و قرآن در مدرسه و خانه مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: تقویت ایمان و باورهای دینی، آشنایی دانش آموزان با وظایف و فرایض دینی، تفهیم شایستگی و ارزش برقراری ارتباط با خداوند از اهداف برگزاری این جشن است.
تاجگردون اظهار داشت: سست کردن بنیان خانواده و رواج بی حجابی در جامعه از مهمترین تلاش دشمنان است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران نیز در این آیین گفت: رسیدن به سن بلوغ و ادای تکالیف شرعی موهبتی الهی است که نصیب نوجوانان می شود.
محمد شهبازی ابراز کرد: جشن تکلیف امسال در 83 مدرسه این شهرستان برگزار شد.
وی همچنین به برنامه های محوری ترویج نماز در مدارس اشاره و بیان کرد: برنامه های معنوی و متنوعی از سوی انجمن اولیا و مربیان،دانش آموزان، مسئولان مدارس در زمینه فضیلت نماز و روزه، انس با قرآن کریم، پرهیز از دروغگویی، غیبت و تهمت، رعایت پوشش حجاب در قالب سخنرانی، داستان سرایی، دکلمه خوانی،اجرای سرود و مسابقه در سطح مدارس برگزار شد.
شهبازی اظهار داشت: تمسک جوانان و نوجوانان به آموزه‌های اسلامی و اجرای درست احکام الهی یکی از ضرورت هاست .
در این آیین دانش آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس با بر سر کردن چادرنماز و گذاردن سجاده رو به قبله ایستادند و جشن پیروی از فرامین حق را برپا کردند.
تلاوت قرآن ،قرائت سرود جمهوری اسلامی و سرود ای ایران ،دکلمه ،شعر و سرود خوانی ،دکلمه نمایشی از جمله برنامه های جشن تکلیف دانش آموزان این شهرستان بود.
265 مدرسه با یک‌ هزار و 200 کلاس درس در شهرستان گچساران وجود دارد که در این مدارس بیش از 24 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.