به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز پنجشنبه در نشست با جمعی از اعضای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: به منظور تحقق چنین امر مهمی نیز در سال های اخیر کمک های مناسبی از سوی دولت به تشکل های مردم نهاد کشور و این استان شده است.
وی افزود: باید از این فرصت ایجاد شده برای توانمندسازی روزافزون تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد استفاده بهینه شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشکل های مردم نهاد برخاسته از بطن مردم بوده و وجود آنان ضروری است زیرا به عنوان بازوی اجرایی دولت نقش مهمی در تحقق بخشی از برنامه های دستگاه های اجرایی دارند.
نظری عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد به هیچ وجه مکانی برای کسب سود و درآمد نیستند و عضویت در آنها را نیز نباید به عنوان یک شغل قلمداد کرد.
وی ابراز داشت: اعضای تشکل های مردم نهاد دارای دغدغه و احساس مسئولیت برای کاهش انواع آسیب های اجتماعی و برخی مشکلات رایج در جامعه هستند و به طور خودجوش و داوطلبانه در این راستا تلاش می کنند.
نظری گفت: چنانچه افرادی با اهداف اقتصادی یا برای کسب منافع شخصی و گروهی عضو تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد شوند این اقدام نوعی خیانت است.
وی بر لزوم ارتقای کیفیت محتواها در دوره ها و کارگاه های آموزشی برگزار شده از سوی تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اعضای تشکل های مردم نهاد کشور و این استان نسبت به کاهش مشکلات موجود در جامعه به ویژه انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت نیستند بلکه خود را مسئول می دانند.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: اقدام های انجام شده از سوی اعضای تشکل های مردم نهاد این استان برای کمک به کاهش مشکلات موجود در استان از جمله انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی چشمگیر و بدون چشمداشت است.
وی افزود: اعضای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد به عنوان فعالان مدنی و اجتماعی نباید نگاه اقتصادی داشته یا اجازه دهند که مسائل جانبی فعالیت های ارزشمند آنان را تحت تأثیر قرار دهد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشکل های مردم نهاد این استان باید در تمامی عرصه ها توانمندتر شده و بیش از پیش برای کاهش مشکلات جامعه و انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بکوشند.
حجت الاسلام میرمحمدی خواستار رعایت استانداردهای لازم از سوی تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد هنگام برگزاری کارگاه های آموزشی و وجود سنخیت بین شرکت کنندگان با موضوع این دوره ها شد.
وی عنوان کرد: تمامی فعالیت های تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد مستندسازی شود تا بهتر بتوان آنها را رصد و ارزیابی کرد.
حجت الاسلام میرمحمدی ابراز داشت: بیمه نبودن اعضای تشکل های مردم نهاد یک موضوع کشوری است و تاکنون نیز رایزنی های متعددی از سوی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان وزارت کشور برای رفع آن انجام شده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 250 تشکل مردم نهاد دارد که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.