جلال پوران فرد جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 فقره تصادف در 24 ساعت گذشته در جاده های کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.
وی بیان کرد: برخورد خودروی پژو 405 با خودروی پراید در دو راهی میمند و همچنین واژگونی خودروی پژو 405 در محور یاسوج- سپیدار (روستای سیوکی جلیل) 11 مصدوم برجای گذاشت.
پورانفرد تصریح کرد: برخورد خودروی پژو 405 و پراید در دوراهی میمند پنج مصدوم و تصادف دوم با واژگونی خودروی 405 ، 6 نفر مصدوم بر جا گذاشت .
پوران فرد اظهار داشت: 11 نفر مصدوم این سوانح توسط آمبولانس های 115د، بعد از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به لغزندگی جاده با توجه به بارش برف و باران، به رانندگان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت تردد در جاده ها از امکانات زمستانی وسایل گرمایشی و تجهیزات از جمله برف پاکن ،چراغ مه شکن و زنجیر چرخ در خودروی خود مطمئن شوند.
تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در 10 ماه گذشته سال جاری در این استان 150 نفر بوده است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.
از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از 50 درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.