حسین جنتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 2 هزار و 6 واحد در زمینه بازسازی و یک هزارو 553 مورد در زمینه تعمیر بوده است.
وی بیان کرد: هفت هزارو 859 واحد مسکونی طی زلزله های سالجاری در مناطق مختلف این استان خسارت دید.
جنتی اظهار داشت: برای تعمیر و بازسازی این تعداد واحد مسکونی 162 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و بلند مدت تخصیص داده شد.
وی تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی خسارت دیده بر اثر زلزله چهار هزارو 511 واحد نیاز به تعمیر، 2 هزار و 650 واحد مسکن روستایی و 698 واحد مسکن شهری باید بازسازی شوند.
جنتی اظهار داشت: با حمایت های دولت اقدام های مناسبی در راستای کمک به زلزله زدگان انجام شده و تاکنون 270میلیارد ریال در بحث واحدهای مسکونی و در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات به آسیب دیدگان این استان پرداخت شده است.
وی ابراز کرد: 28 هزار و 500 تن سیمان از سوی رهبر معظم انقلاب و بنیاد مستضعفان به زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد که با پیگیری های انجام شده تاکنون 2هزار تن بین زلزله شدگان توزیع شده است.
جنتی گفت: علاوه بر این مصالح وام های کم بهره و بلاعوض برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خسارت دیده استان پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: بیش از 300 مهندس در قالب نظام فنی و روستایی بر ساخت و سازهای روستایی این استان نظارت دارند.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد در اثر بروز 43 زمین لرزه در ماه های اردیبهشت و خرداد سال جاری در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا 280 نفر نیز مصدوم شدند.
از مجموع 43 زمین لرزه رخ داده در این مدت یک مورد بالای 5 ریشتر ، سه مورد بین چهار تا 5 ریشتر، سه مورد بین سه تا چهار و مابقی نیز کمتر از سه ریشتر بود.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.