محمد نصیری راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 12 نفر در راه های روستایی استان در 10 ماهه سال 97 کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 40 درصدی در تلفات را نشان می دهد.
وی افزود: تعداد 133 نفر در جاده های استان در 10 ماهه سال 97 کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 3.1 درصدی در مجموع تلفات راه های برون شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد را نشان می دهد.
نصیری راد بیان کرد: بیشترین تردد در 10 ماهه سال 97 مربوط به محور یاسوج- بابامیدان با میزان 5 میلیون و دویست هزار خودرو بوده است.
وی عنوان کرد: تردد در محور یاسوج-اصفهان 15 درصد، محورهای یاسوج-بابامیدان و گچساران-بهبهان 13 درصد و گچساران-بابامیدان 12 درصد افزایش داشته است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: میزان تردد در 10 ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان به طور میانگین 13 درصد افزایش داشته است.
نصیری راد تصریح کرد: بطور متوسط 12.5 درصد از تردد خودروها در محورهای اصلی استان مربوط به خودروهای سنگین است.
وی گفت: بیشترین علت تلفات در محورهای اصلی استان با سهم 42 درصدی مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه است.
نصیری افزود: وجود شیب تند و قوس های افقی و قائم با محدودیت دید در محورهای اصلی استان با توجه به توپوگرافی منطقه باعث شده تخطی از سرعت مطمئنه عامل انحراف و در نتیجه برخورد یا واژگونی خودرو شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.
بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.
از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از 50 درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.
راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و 30 کیلومتر ورودی شهرهای استان، ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و رانندگی از جمله دلایل بروز تصادفات در این استان از نظر کارشناسان اعلام شده است.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.