امام بخش قائدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهروندان باید کالاهایی خریداری کنند که برچسب اصالت کالا داشته باشند.
وی افزود: آزمایشگاه های مرجع تشخیص کنترل کیفی، با انجام آزمایش های مختلف مواد سازنده محصولات آرایشی، بهداشتی و غذایی را با مندرجات روی کالا تطبیق داده و هرجا تضاد یا تخلفی محرز شود آن کالا را به شرکت تولید کننده بازگشت می دهند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر استفاده نکردن از کالاهای قاچاق، ادامه داد: بیشتر این کالاها فاقد برچسب اصالت کالا بوده و استفاده از آنها صدمات جبران ناپذیری به سلامت فرد وارد می کند که مبتلا شدن به سرطان به دلیل وجود سرب در مواد آرایشی از پیامدهای آن است.
قائدی بیان کرد: نظارت کارشناسان بهداشت بر توزیع کالاهای آرایشی، بهداشتی و محصولات غذایی موجود در بازار با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت انجام می شود.
وی عنوان کرد: پس از بررسی کارشناسان بهداشت و با تایید آزمایشگاه های مرجع ، کالاهای تولیدی و وارداتی که از سلامت و کیفیت استاندارد برخوردار نیستند از بازار جمع آوری می شوند.
قائدی همچنین ضمن هشدار به والدین، دانش آموزان را از خوردن پاستیل های وارداتی بدون برچسب اصالت کالا منع کرد.
وی گفت: مشاهده می شود که در بازار و به خصوص در بوفه مدارس پاستیل هایی عرضه می شود که علی رغم رنگ و طمع اغوا کننده از سلامت و اصالت لازم برخوردار نبوده و در بسیاری از موارد موجب بیماری و حتی مشکلات جبران ناپذیری برای دانش آموزان می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر آموزش دانش آموزان در شناخت و خرید مواد خوراکی با برچسب اصالت کالا از عموم مردم خواست ضمن تامین دارو، مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از منابع معتبر و با آرم سازمان غذا و دارو، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را با استفاده از سامانه ttac.ir و یا شماره تلفن 1490به این سازمان گزارش دهند.
با هدف پیشگیری از مصرف کالاهای قاچاق ،برچسب اصالت کالا با کد 16 رقمی پس از تایید وزارت بهداشت ضمیمه کالاها می‌شود.
سال جاری 11 هزار قلم لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی، بیش از 110 تن انواع مواد خوراکی، آشامیدنی و 5 تن توتون غیر قابل مصرف در استان ، شناسایی و قبل از ورود به بازار، توقیف شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.