علی داوودی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این تعداد طرح در قالب 27 پروژه با اعتبار مصوب بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال در سال جاری در دست مطالعه و اجراست.
وی بیان کرد: 12 هزار میلیارد ریال در 2 سال اخیر به عملیات اجرایی پروژه های مهمی در این استان اختصاص یافت و برای تکمیل این طرح های مهم اقتصادی 25 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
داوودی مهر طرح‌های ملی حوزه امور آب این استان را شامل سدهای تنگ سرخ، تأمین آب لیکک، ساخت ایستگاه پمپاژ آب منطقه دهدشت غربی و فاز دوم آبیاری به دشت امامزاده جعفر (ع) اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در صورت خروجی مطلوب تمامی طرح های در دست مطالعه و اجرا، بیش از 500 میلیون متر مکعب از آب های استان قابل مهار و استحصال است.
داوودی مهر تصریح کرد: با اجرای طرح تأمین آب اراضی دشت مور، لیشتر و باشت، ساماندهی رودخانه باشت و دیل سه هزار هکتار از اراضی باشت، سه هزارو 300 هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز 2، پنج هزار هکتار اراضی دشت لیشتر و یکهزار و 300 هکتار زمین های کشاورزی دشت مور و یکهزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی تأمین آب خواهد شد.
وی گفت: سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد و تامین آب شرب صنعت و دشت باشت با هدف تامین آب سه هزارو 300 هکتار با تلفیق آب های زیرزمینی حدود چهار هزار هکتار در دست اجراست.
داوودی مهر ادامه داد: هم اکنون طرح تأمین آب شهرهای دهدشت، چرام، سوق، لنده و 350 روستای در مسیر این طرح در دست اجراست.
شد.
کهگیلویه و بویراحمد با 11 میلیارد مترمکعب آب حدود 10 درصد آب شیرین کشور را در اختیار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران یک درصد خاک و 10 درصد منابع آبی کشور را دارد.
این استان دارای چهار هزار و 400 چشمه و 10 رودخانه دائمی و فصلی است.
یکهزار و 700 روستا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 80 روستا در فاصله بسیار کمی از روان آب‌های سرگردان واقع شده‌اند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.