به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین حسن اسکندریان روز پنجشنبه در جشن بزرگ تکلیف دانش آموزان پسر عشایر جنوب کشور در گچساران افزود: هشت میلیون و 500 هزار دانش آموز دختر از سال 74 تاکنون در جشن تکلیف شرکت کرده اند.
وی بیان کرد: جشن تکلیف دانش آموزان در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.
اسکندریان گفت: هم اکنون بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی روی آوردن به اقامه نماز است.
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های خوبی در زمینه اشاعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان انجام ‌شده است.
اسکندریان اظهار داشت: اغلب با اولویت دانش آموزان دختر جشن تکلیف در مدارس بر گزار می شد که وازرت آموزش و پرورش در چند سال اخیر با هدف تشویق دانش آموزان به این فریضه الهی در بخش پسران اقدام کرده است.
وی خطاب به دانش‌آموزان عشایر گفت: جشن عبادت آغاز مسئولیت‌پذیری است و شما باید سفیران شایسته نماز برای خانواده‌ها و اقوام خود باشید.
اسکندریان اظهار داشت: شهید حسین فهمیده اسطوره دهه 40 و شهید احمد حجتی اسطوره امروز است.
وی گفت: جوانان سرمایه های فردای جامعه هستند که باید برای پرورش بهینه آنها تلاش شود.
مدیر کل آموزش و پرورش کل کهگیلویه و بویراحمد در این آیین افزود: جشن تکلیف دانش آموزان در قالب دوره آموزشی به مدت چهار روز و در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در گچساران برپا شد.
هادی زارع پور بیان کرد: دانش آموزان بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند و وظیفه تعلیم و تربیت آنان به لحاظ رشد آموزشی و پرورشی بر عهده آموزش و پرورش است.
وی گفت: در این برنامه بیش از 455 تن از دانش آموز پسر مکلف دوره متوسطه اول عشایر استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و فارس حضور دارند.
زارع پور تصریح کرد: در کنار برنامه جشن تکلیف دانش آموزان، کارگاه‌های آموزشی با عناوین تولد معنوی، بهار بندگی، صحت قرائت نماز، احکام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی، نجوم و قبله شناسی و فرهنگ تشکر برای دانش آموزان شرکت کننده برگزار خواهد شد.
جشن بزرگ تکلیف 455 دانش‌آموز عشایر کشور با حضور معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش ، نماینده ولی فقه در کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در گچساران آغاز بکار کرد.
بیش از سه هزار و 600 دانش آموز عشایری در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به علم آموزی هستند که از این تعداد 91 پسر امسال به سن تکلیف رسیده اند.
2082/8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.