به گزارش ایرنا محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی روز چهار شنبه از بافت فرسوده 164 هکتاری گچساران بازدید کردند.
غلام رضا تاجگردون روز چهارشنبه در بازدید از طرح بافت فرسوده دوگنبدان گفت: این میزان اعتبار برای خرید 174 واحد مسکونی و زیر سازی این طرح هزینه شده است.
وی تصریح کرد: 193 خانه در مسیر عملیاتی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از 174 واحد خریداری شده است.
تاجگردون ابراز کرد: 90 درصد از معابر خیابان کیامرثی (رینگ) معادل یکهزار و 450 متر تاکنون بازگشایی شده است.
وی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق دارد.
تاجگردون ابراز کرد: بیش از یکهزار نفر در محله کیامرثی این شهرستان سکونت دارند.
وی بیان کرد: بازگشایی رینگ معابر به عرض 20 متر و طول یک هزارو 600 متر از کیامرثی تا محله سادات هم اکنون در حال اجراست.
فرماندار گچساران در این بازدید با اشاره به احداث یک هزار و 300 واحد مسکونی در شهر دوگنبدان گفت: در برخی از مناطق بافت فرسوده نظیر محله‌های سادات و کوی اسلام آباد طرح احیای بافت فرسوده پیشرفت 90 درصدی دارد و باید برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در حال اجرا تلاش بیشتری شود.
علی خوان پایه بیان کرد: مالکان 2 هزار واحد مسکونی مناطق مختلف بافت فرسوده شهر دوگنبدان تاکنون برای پیگیری تخریب و نوسازی ساختمان خود به این ستاد مراجعه کرده‌اند.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.
25 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.