به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ورود سامانه جدید بارشی از فردا پنجشنبه به جو کهگیلویه و بویراحمد را پیش بینی کرده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه جدید بارشی از اواخر وقت فردا پنجشنبه به جو استان وارد شده و تا روز یکشنبه فعال است.
ولی بهره مند افزود: پیامد این این سامانه ، بارش باران،گاهی رعد و برق،وزش بادشدید، در همه مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری بارش برف،در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهد بود.
وی بیان کرد: شدت بارش ها برای روز شنبه پیش بینی می شود و به تدریج صبح یکشنبه این سامانه از جو استان خارج خواهد شد.
بهره مند تصریح کرد: بر اساس هشدارها و توصیه های هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی اتخاذ تمهیدات لازم با توجه به احتمال طغیان رودخانه ها، مسیل ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و حجم بارش ها، کاهش دید افقی به دلیل بارش برف و باران، پدیده مه گرفتگی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای به ویژه در جاده های مواصلاتی و گردنه های استان از سوی هم استانی ها، سازمان های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
میانگین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی تاکنون در این استان 595.5 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش 505 میلی متر افزایش یافته است.
میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان از ابتدای مهر تاکنون در یاسوج 751.7،سی سخت 676.6، دهدشت 616.9،دوگنبدان 502.4،لیکک 515.9 و امامزاده جعفر 517.7میلیمتر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.