در بارندگی روز دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسیری استان بین 20تا 50 سانتی متر برف بارید و مدارس همه مقاطع تحصیلی را در روز سه شنبه تعطیل کرد.
هادی زارع پور سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت آموزشی مدارس مقاطع تحصیلی بویراحمد، دیشموک و دنا فردا چهارشنبه با 2ساعت تاخیر از ساعت 9 صبح آغاز می شود.
افزون بر 153هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حدود 2 هزار و 700 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان است که شهرستان‌های بویراحمد و دنا جزء مناطق سردسیری و شهرستان‌های باشت و گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی نیز در مناطق گرمسیری این استان هستند.
امروز سه شنبه با توجه به برودت هوا و یخ زدگی معابر تمامی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان های بویراحمد و دنا در نوبت صبح تعطیل شد.
همچنین امروز سه شنبه با توجه به بارش شدید برف ادارات شهرستان بویراحمد و دنا با 2 ساعت تاخیر آغاز به کار کردند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برای روز های چهارشنبه و پنجشنبه کاهش دما بین 6 تا هشت درجه سلسیوس در این استان پیش بینی می شود.
ولی بهره مند افزود: سامانه بارشی جدید روز جمعه وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود.
از ابتدای سال زراعی جاری تا دهم بهمن ماه امسال در یاسوج 702.9 ، سی سخت 640.5، دهدشت599.2 ، لیکک 515.9، دوگنبدان 478.1 و امام زاده جعفر 482.4 میلی متر باران بارید.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.