جبار کیانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حاشیه ها و مسائل کم ارزش شامل بروکراسی های اداری، تشدید نظارت ها، مانع تراشی ها و سخت گیری های بی مورد تعدادی دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و نوشتن مطالب غیرواقعی از سوی برخی سایت های خبری استان است.
وی افزود: مدیران صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با تمامی وجود دغدغه تولید، اشتغال، کسب و کار، صادرات و سرمایه گذاری دارند و درگیر کردن آنها با حاشیه ها و مسائل کم ارزش نوعی جفا و کم لطفی خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج بیان کرد: عملکرد مدیران صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در صورت کاهش اینگونه حاشیه ها و مسائل کم ارزش به طور قابل ملاحظه ای ارتقا می یابد.
کیانی پور عنوان کرد: در این صورت مدیران صنعتی کهگیلویه و بویراحمد می توانند اقدام های بهتر و مؤثرتری در زمینه بهبود وضعیت تولید، اشتغال، کسب و کار، صادرات و سرمایه گذاری در استان انجام دهند.
وی ابراز داشت: نهایت تعامل، همدلی، همفکری و هماهنگی بین متولیان امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در هر 2 بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.
کیانی پور با اشاره به وجود ظرفیت های چشمگیر اقتصادی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این استان با حمایت های جدی متولیان امر و استفاده بهینه تر از قابلیت ها می تواند سهم بیشتری از اقتصاد کشور داشته باشد.
وی خواستار تأمین زیرساخت های مورد نیاز اقتصادی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش توان رقابت آن با دیگر استان های کشور شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد در سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌ های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌ اند.
حدود 50 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سال ‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و در سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه‌ گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.
واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کهگیلویه و بویراحمد 643 مورد است که از این تعداد 572 مورد فعال هستند.
میزان سرمایه ‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت حدود 36 درصد سهم اشتغال کهگیلویه و بویراحمد را در اختیار دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.