به گزارش ایرنا،جهان محرابی روز جمعه در آئین بهره برداری از مدرسه 6 کلاسه روستای خیرآباد، مجتمع فرهنگی رفاهی شهر دوگنبدان با گنجایش 800 صندلی را از دیگر پروژه های نوسازی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت 18 طرح نوسازی مدارس این استان را 190 میلیارد ریال برآورد کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 70 میلیارد ریال از طرح های افتتاحی و کلنگ زنی دهه فجر در این استان با مشارکت خیران تامین اعتبار شده است.
محرابی ابراز داشت: 11 فضای آموزشی،2 سالن ورزشی و یک نمازخانه و یک مجتمع فرهنگی رفاهی همزمان با دهه فجر در این استان افتتاح و سه طرح دیگر نیز کلنگ زنی شد.
سرپرست فرمانداری گچساران نیز در این آئین گفت: سه طرح فرهنگی آموزشی در این شهرستان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ زنی و افتتاح شد.
علی خوانپایه اظهار داشت: مجتمع فرهنگی رفاهی شهر دوگنبدان در فضایی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و زیربنای یکهزار و 780 متر مربع مهمترین این طرح هاست.
وی ابراز داشت: این طرح با 45 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
سرپرست فرمانداری گچساران ادامه داد: بهره برداری از مدرسه 6 کلاسه روستای خیرآباد و کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه روستای آبکل از دیگر طرح های آموزشی دهه فجر در گچساران است.
خوان پایه میزان سرمایه گذاری این طرح ها را 18 میلیارد ریال ذکر کرد.
در اوایل انقلاب اسلامی تنها 127 واحد آموزشی در گچساران ساخته شده بود که این رقم هم اینک به 269 مدرسه در قالب یکهزار و 284 هزار کلاس درس رسیده است.
هم اکنون بیش از 23 هزار و 960 دانش آموز در مدارس گچساران مشغول علم آموزی هستند قبل از انقلاب شمار دانش آموزان این شهرستان 14 هزار و 52 نفر بودند.
در دولت تدبیر و امید 12 طرح آموزشی و ورزشی با 64 میلیارد و 994 میلیون ریال اعتبار در گچساران به بهره برداری رسیده است.
235 مدرسه در مناطق شهری و روستایی گچساران وجود دارد.
شهرستان گچساران در جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.