به گزارش ایرنا، استاندار پیش از این گفته بود در دهه فجر امسال همه تلاش خود را بر اتمام طرح های ناتمام می گذاریم و بر همین اساس حتی کلنگ زنی ها نیز رنگ و بوی افتتاحیه داشت و اغلب طرح های افتتاح شده، واحد هایی بود که به دلیل مشکلات، سال ها تعطیل بوده و دولت با تلاش ، پرداخت تسهیلات ، همکاری و تعیین معافیت هایی دوباره آنها را به چرخه تولید بازگردانده است.
مسئولان استانی و شهرستانی در شروع افتتاحیه های شهرستان بویراحمد با حضور در گلزار شهدای سرابتاوه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و در ادامه پنج طرح به نمایندگی از 83 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد.

**ساماندهی ورودی شهر یاسوج
کلنگ زنی طرح های شهرستان بویراحمد با پروژه بهسازی و ایمن‌سازی ورودی شهر یاسوج به طول 7 کیلومتر آغاز شد. کارفرمای این طرح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعتبار آن ملی استانی است و مدت زمان اجرای طرح 12 ماه تعیین شده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی درباره این طرح گفت: ورودی یاسوج با توجه به حجم گردشگر زیبنده استان نبوده و این پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال در شان شهر یاسوج ساخته می‌شود.
غلام ‌محمد زارعی افزود: همزمان با این طرح ، روشنایی مسیر یاسوج - بابامیدان از سمت دشتروم و تنگاری که مکان پرخطری است نیز انجام می شود.
وی ادامه داد: سرآبتاوه با 13 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین روستای کشور ، تل خسرو با هفت هزار نفر و شهرک ولایت با سه هزار نفر از جمعیت بالایی برخودار هستند در حالی که جاده ورودی یاسوج از سمت شیراز درخور این جمعیت نیست .

**مردم و دستگاه ها برای اجرای این طرح همکاری کنند
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه بهسازی و ایمن‌سازی ورودی شهر یاسوج نقش بسزایی در روان‌سازی ترافیک و زیباسازی منظر شهری دارد ، ابراز امیدواری کرد طرح در بازده 12 ماهه تعریف شده به بهره‌برداری برسد.
علی‌محمد احمدی با اشاره به موقعیت گردشگر پذیری شهر یاسوج گفت: این شهر باید ترافیک روانی داشته باشد، ضمن اینکه فضای عمومی نمود فرهنگ مردم است که از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود برای به نتیجه رسیدن این طرح مهم عمرانی همکاری کنند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح به زیباسازی و فضا سازی شهری کمک می کند ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و دستگاه ها پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

**اعتبارات دهه فجر در تاریخ استان بی سابقه است
کلنگ زنی گازرسانی به 9 روستای تنگ سرخ در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، دومین برنامه دهه فجر در شهرستان بویراحمد بود.
فرماندار بویراحمد در آئین کلنگ‌زنی گازرسانی به 9 روستای منطقه تنگ سرخ گفت: در دهه فجر 83 پروژه با اعتبار 2 هزار و 520 میلیارد ریال در بویراحمد به بهره‌برداری می رسد.
شاهرخ کناری با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی افزود: تاکنون 600 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره اشتغال روستایی در استان پرداخت شده که 50 درصد این مبلغ به متقاضیان شهرستان بویراحمد داده شده،ضمن آنکه طرح‌های اشتغال‌زایی دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در آمارهای دهه فجر نیامده است که با احتساب آنها بیش از 500 طرح در استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شد.
وی ادامه داد: در ماه گذشته بیمارستان بزرگ شهر یاسوج افتتاح شد که برای اجرای این طرح نیز افزون بر 2 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که سر جمع در سال 97، رقم 6 هزار میلیارد ریال در بویراحمد هزینه شده که در تاریخ استان بی‌سابقه است.
کناری عنوان کرد: در حوزه گازرسانی، 17 روستای بخش دلی‌خمسیر و کبگیان و 9 روستای تنگ سرخ تا دهه فجر سال آینده از نعمت گاز برخودار می‌شوند که در این حوزه نیز شاهد تغییر و تحول در خدمت‌رسانی خواهیم بود.
فرماندار بویراحمد گفت: 750 واحد مسکن مهر با اعتبار 360 میلیارد ریال در شهرستان بویراحمد احداث و به متقاضیان واگذار شد که با واگذاری این واحدها پرونده مسکن مهر در شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد بسته شد.
وی اضافه کرد: بهره‌برداری از 10 سالن ورزشی، افتتاح دو مدرسه 9 و 6 کلاسه سپیدار و سروک، افتتاح مرکز جامع سلامت مارگون و یاسوج، ساماندهی گلزار شهدا و بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی با اعتبار بیش از 80 میلیارد ریال از جمله پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در این شهرستان است.
شهرستان بویراحمد بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.