به گزارش ایرنا، پس از انقلاب اسلامی اقدامات موثری در بخش های مختلف کشور برای رفع محرومیت ها انجام شد و پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های مختلف به وقوع پیوست و در این میان یکی از بخش هایی که دچار تحول چشمگیر شد بخش بهداشت و درمان بود.
هم اکنون با وجود همه کارشکنی ها و تحریم های دشمنان، توسعه کشور در بخش های مختلف بویژه در حوزه بهداشت و درمان ادامه دارد.
شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلو.یه و بویراحمد از جمله مناطقی است که بدلیل وسعت و جمعیت زیاد ،دولت تلاش کرده با توزیع امکانات بهداشتی و درمانی به توسعه این شهرستان کمک کند.
هم اینک به برکت انقلاب اسلامی پذیرش بیماران در بیمارستان دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در ماه به صورت میانگین 12 هزار نفر به صورت سرپایی و 2 هزار و 800 نفر بستری است.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: این بیمارستان در سال 1378 با 160 تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.
محمد طاها خادمی افزود: در سالیان اخیر بخش های دیگری همچون گوش و حلق و بینی، آی سیو، سی سی یو، ام آر آی، آی سیو نوزادان، اعصاب و روان، رادیولوژی و سی تی اسکن به این بیمارستان اضافه شد به طوری که تعداد تخت های آن هم اکنون به 230 تخت رسیده است.
وی با اشاره به خدمات 40 ساله انقلاب در حوزه درمان ، افزود: با توجه به قدمت چند ساله بیمارستان، تمامی بخش های قدیمی آن بازسازی شده و به تجهیزات و وسایل جدید پزشکی و به روز مجهز شده است.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تصریح کرد: همزمان با تجهیز و تکمیل بیمارستان، خانه های سازمانی جهت اسکان 35 متخصص این بیمارستان در محوطه آن فراهم شده است.
وی تصریح کرد: با نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز، تصفیه خانه صنعتی و دستگاه امحا زباله پیشرفته در حوزه های بهداشتی و سلامت گام های اساسی برداشته شد.
خادمی در مورد نصب دستگاه های پیشرفته اعمال جراحی، گفت: با نصب و راه اندازی دستگاه فیکوی چشم پزشکی و دستگاه لاپراسکوپی گام مهمی در اعمال جراحی نیز صورت گرفت.
سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با اشاره به راه اندازی اورژانس جدید و اورژانس هوایی در شهرستان کهگیلویه، بیان کرد: در دی ماه 97 اورژانس جدید بیمارستان دهدشت با زیر بنای 2 هزار و 200 متر مربع و 70 تخت درمانی با امکانات و تجهیزات کامل پزشکی و به روز افتتاح و راه اندازی شد.
خادمی افزود: هم اکنون این بیمارستان دارای ایستگاه اورژانس هوایی است که با راه اندازی و تکمیل آن، به طور مستمر در خدمت مردم خواهد بود.
وی در خصوص تعداد نیروی انسانی و تخت های درمانی و میزان اعزام بیماران به سایر نقاط کشور، ابراز داشت: این بیمارستان دارای 415 نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش های پاراکلنیکی(سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت عنوان کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت همچنین 16 بخش درمانی(کلنیکی)، 4 بخش پاراکلنیکی(ام آرآی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و رادیولوژی)، 235 تخت فعال و 59 تخت ستاره دار(دیالیز، اتاق عمل، بخش سرپایی اورژانس و تالاسمی) وجود دارد.
خادمی بیان کرد: با افتتاح بخش های جدید(جراحی مغز و اعصاب و آی سیو نوزادان) از اعزام بیماران کاسته شده مگر در مواردی که نیاز به کارهای فوق تخصصی باشد.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت عنوان کرد: پذیرش بیماران در طول ماه به صورت میانگین 12 هزار نفر به صورت سرپایی و 2 هزار و 800 نفر بستری است.
بیمارستان دهدشت به بیماران شهرستان های لنده و چرام خدمات درمانی هم ارائه می دهد.
شهرستان کهگیلویه نزدیک به 130 هزار نفر جمعیت دارد.
1662/9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.