به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره آواها و نواهای زندانیان کهگیلویه وبویراحمد با شرکت گروه های مختلف هنری از زندان های گچساران، دهدشت، مرکزی، زندان باز به میزبانی کانون اصلاح و تربیت با اجرا سرودهای محلی، تک نوازی، شعر، موسیقی، نمایش، آواهای محلی، جمع خوانی سرودهای انقلابی و شاهنامه خوانی با حضور مسئولان ستادی زندان ها، هیئت داوران، هنرمندان، سربازان وظیفه و مددجویان برگزار شد.
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار داشت: یکی از وظایف مهم زندانبانی پر کردن اوقات فراغت زندانیان با هدف اصلاح و تربیت آنان و توجه به کرامت انسانی مددجویان است.
اسماعیل جمیاری افزود: بر اساس سیستم نوین زندانبانی، زندان ها به مراکز تربیتی و بازپروری تبدیل شده که مهمترین ماموریت، بازسازی شخصیت مجرمین و آماده کردن آنان برای بازاجتماعی شدن است.
وی بیان کرد: در هر روز ده ها فعالیت و اقدام تربیتی، آموزشی، ورزشی، هنری و فرهنگی در سطح زندان ها انجام می گیرد و برای نخستین بار در سطح زندان های استان این برنامه هنری ، شاد و جذاب برگزار که ظرفیت ها و قابلیت های بسیار ارزشمندی در بین زندانیان شناسایی و کشف شد.
جمیاری از معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل و روسای زندان ها خواست تا با استعدادیابی در بین زندانیان افراد خبره و اهل فن در رشته های مختلف را شناسایی و مورد استفاده قرار دهند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد از هنر به عنوان درمان ناراحتی های روحی و روانی یاد کرد و افزود: هنر درمانی باید به عنوان یک پدیده تاثیرگذار در تربیت و ایجاد نشاط اجتماعی در بین زندانیان مورد استفاده قرار گرفته شود.
در این جشنواره یک روزه هنرمندان به اجرای موسیقی و بازی های محلی، تک نوازی، نقاره و طبل نوازی، نی همبو، نمایش، شعرخوانی و دکلمه، اجرای گروهی و شاهنامه خوانی و دیگر موارد پرداختند.
فضای حاکم بر این آئین با شور و شعف حضار روبه رو شد تا جایی که به اذعان هیأت داوران برای اولین بار بود که چنین برنامه هایی شاد و مفرحی با اجرا هنرمندانه زندانیانی که از کمترین امکانات و تجهیزات بهره می برند به نمایش گذاشته شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.