عباس نورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی در بخش درمان نیز این استان از هر گونه مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی محروم بود.
وی با اشاره به تعداد مراکز و واحدهای ارائه کننده خدمات این سازمان، افزود: هم اینک ۲۳ واحد بیمه ای و مرکز بهداشتی و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد خدمات بیمه ای و درمانی مورد نیاز مردم را ارائه می کنند که در شهرهای مختلف استان پراکنده هستند و تعداد آن ها نسبت به دوره پیش از انقلاب اسلامی 11.5 برابر شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیشینه تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد به سال ١٣٣٨ و ایجاد شعبه تامین اجتماعی در گچساران و یک شعبه تامین اجتماعی نیز در سال ١٣٥٤ در شهر یاسوج برمی گردد.
نورمحمدی تصریح کرد: این واحدها زیر نظر اداره های تامین اجتماعی در استان های هم جوار فعالیت می کردند و هیچ واحد درمانی نیز به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی وجود نداشت.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تحقق عدالت اجتماعی یکی از اهداف و از شعارهای محوری انقلاب اسلامی بود، یکی از ابزارهایی که می توانست به این هدف جامه عمل بپوشاند، تامین اجتماعی بود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، برخورداری از تامین اجتماعی را حق همه افراد جامعه و از تکالیف اصلی دولت نسبت به مردم دانسته است.
وی افزود: گسترش تامین اجتماعی و پوشش بیمه ای به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته ، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است .
نورمحمدی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۹۹ هزار و ۵۰۰ بیمه شده اصلی از پوشش بیمه ای این سازمان برخوردارند که با احتساب افراد خانواده، حدود ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود .
وی عنوان کرد: همچنین ۱۲ هزار و ۶۰۰ بازنشسته و مستمری بگیر در استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ماهانه از این سازمان حقوق و هم چنین خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدالت اجتماعی با کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی و میزان بهره مندی افراد جامعه از تامین اجتماعی رابطه مستقیم دارد پس برخورداری همه افراد جامعه از حمایت های تامین اجتماعی در همه ادوار پس از انقلاب دنبال شده و هم اینک گروه های مختلف جامعه را در بر گرفته است.
وی عنوان کرد: علاوه بر کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی، سهولت و سرعت در دسترسی به این خدمات و رضایت مندی جامعه تحت پوشش یعنی بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران نیز همواره مورد توجه بوده است.
نورمحمدی بیان کرد: به منظور سهولت در دسترسی به خدمات بیمه ای، واحدهایی از جمله شعب اقماری و کارگزاری های رسمی در بسیاری از مناطق و شهرها ایجاد شده که علاوه بر کاهش ازدحام در شعب و واحدهای اصلی، سرعت دسترسی به خدمات را نیز در پی دارند.
وی گفت: هم چنین موضوع ارائه خدمات به صورت غیرحضوری در راستای افزایش کیفیت و سرعت انجام امور، با جدیت در سازمان تامین اجتماعی دنبال می شود و هم اینک حداقل ۳۳ خدمت در سازمان به صورت غیرحضوری ارایه می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دریافت لیست و حق بیمه از کارفرمایان، نوبت دهی مراکز درمانی، ابلاغ احکام مطالباتی، مشاهده سوابق بیمه ای، مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران و دیگر موارد از جمله این خدمات است که در آینده نزدیک شمار آنها به ۶۵ مورد افزایش می یابد.
تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 320 هزار نفر است که از این تعداد حدود 97 هزار نفر بیمه شده اصلی و مابقی نیز بیمه شده تبعی هستند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.