نبود پارکینک و امکانات رفاهی از مشکلات اساسی پیست یاسوج است که برغم برجسته بودن این معضل اما تاکنون اقدامی برای رفع آن انجام نشده است.
سومین جشنواره برفی پیست کاکان یاسوج اگر چه با استقبال چشمگیر روبرو بود اما بسیاری از گردشگران از نبود توقفگاه در کنار این پیست اظهار گلایه کردند و علاوه برگله مندی مردم از نبود پارکینگ در کنار پیست، ترافیک سنگینی از تنگه مهریان تا ورودی جاده اصلی یاسوج ایجاد و حرکت خودروهای پرشمار به کندی انجام شد.
محمد خدری گردشگر بوشهری درحالی که خودروی او در گل و لای حاشیه جاده منتهی به پیست به گل نشسته بود گفت در حاشیه این جاده نه تنها زیرساخت توقف ایجاد نکرده اند بلکه یک باند کوچک که به هزینه اندکی نیاز دارد نیز پیش بینی نشده است.
وی گفت که این پیست زیبا هر سال در روزهای برفی افراد زیادی را بسوی خود فرا می خواند در حالی که توسعه نیافته باقی مانده و جا دارد از تریبون رسانه گلایه ما را به مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد برسانید، شاید فکری به حال رفاه گردشگران کردند.
وی بیان کرد که این همه جمعیت راهی این مکان تفریحی می شود و تعداد زیادی در کنار این پیست اشتغال موقت راه انداخته اند اما امکانات رفاهی آن صفر است.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد با تایید مشکلات ناشی از نبود توقفگاه درکناراین پیست گفت: خوشبختاته با تلاش نیروهای راهداری و راهنمایی و رانندگی ترافیک خودروها در ایام جشنواره برفی مدیریت شد.
محمود باقری با بیان اینکه زیرساخت های اقامتی و رفاهی کنار پیست نیارمند اختصاص اعتباراست،اظهارکرد: ساخت پارکینیگ با هدف رفاه گردشگران در کنار پیست نیازمند حمایت مسئولان است و سالهای گذشته باید این خدمات انجام می گرفت.
وی پیست کاکان را یک ظرفیت اقتصادی، گردشگری و ورزشی مرکز استان دانست و خواستار حمایت جدی ترمسئولان برای توسعه خدمات رفاهی و ساخت تکمیل جاده دوبانده این مسیر شد.
باقری ابراز داشت: بخشی ازجاده مسیر پیست واقع در محور یاسوج به اقلید فارس دوبانده شده که بسیار شرایط مطلوبی ایجاد کرد و تکمیل دوبانده این مسیر و ساخت چند پارکینگ حاشیه جاده از نیازهای اساسی پیست یاسوج در مواقع برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی است.
پیست کاکان در 20کیلومتری یاسوج واقع شده است.
/1662/ 8143/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.