به گزارش ایرنا علی خوان پایه روز یکشنبه در جمع کارگران سد چمشیر گچساران افزود: برای پرداخت حقوق کارگران سد چمشیر تلاش می کنیم.
وی اظهار داشت: کمبود اعتبار دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران از سوی شرکت سد چم‌شیر است.
وی با اشاره به اهمیت تکمیل این سد برای توسعه اقتصادی کشور بر توجه مسئولان برای پرداخت مطالبات این کارگران که زمینه شتاب بخشی این طرح را فراهم می کنند تاکید کرد.
خوان پایه بیان کرد: نمایندگانی از سوی کارگران این سد برای دریافت مطالباتشان معرفی شوند.
بخشدار مرکزی گچساران نیز گفت: مجموع بدهی این سد ملی بیش از 500 میلیارد ریال است.
فرج الله استلاحی با بیان اینکه مطالبات کارگران سد چم شیر مربوط به سال های گذشته است گفت: تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ساخت تجهیزات نیروگاه سد چمشیر بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استلاحی ابراز کرد: هم اکنون بیش از یکهزار نفر در این سد مشغول به فعالیت هستند.
وی حجم کل مخزن این سد را 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب با مساحت 51 کیلومتر مربع، طول دریاچه 48 کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا را 604 متر عنوان کرد.
استلاحی بیان کرد: سه نیروگاه 55 مگاوات و 2 نیروگاه 5/5 مگاواتی هم اکنون در این سد در حال ساخت است که با بهره برداری از این طرح ها سالانه 482 گیگاوات انرژی در ساعت تولید می کند.
وی ابراز کرد: تأمین آب آشامیدنی و صنعت، بهره‌مند شدن 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب، تولید 282 مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.
امروز یکشنبه برخی از کارگران نیروگاه و سد در حال ساخت چم شیر گچساران با حضور در مقابل فرمانداری گچساران خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند.
تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب حفاری، انفجار و سنگ برداری برای ساخت راه های دسترسی و محل سازه های اصلی طرح اجرا شده است.
مطالعه احداث سد چم شیر در سال 77 از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد آغاز و در سال 90 فاز اول مطالعه آن تکمیل شد.
بیش از 2 هزار نفر در اوج فعالیت عمرانی در این سد مشغول بکار بودند که این تعداد در پایان سال 96 به یک هزار نفر رسید.
در سالجاری بیش از 300 نفر از کارکنان این سد از سوی پیمانکاران جزء اخراج شدند.
نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.