محمد سعیدی کیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در گچساران افزود: روستائیان برای دریافت این تسهیلات باید طرح‌های خود را به استانداری ارائه دهند تا طرح‌های دارای توجیه اقتصادی به بانک های عامل معرفی شود.
وی گفت: کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان‌هایی است که این تسهیلات را در سه سال اخیر به خوبی جذب و به روستائیان پرداخت کرده است.
سعیدی کیا ادامه داد: افزون بر این تسهیلات ،برای شهرستان لنده که دومین شهرستان در زمینه طرح پایلوت آبادانی و پیشرفت در کشور انتخاب شده است، مبلغ 150 میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته است که با استقبال خوب مردم مواجه شده و تاکنون قرارداد چندین طرح نیز منعقد شده است.
از سال گذشته تاکنون سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی در فاز نخست به این استان یک هزار و 70 میلیارد ریال بوده که 100 درصد این مبلغ جذب شده است.
پارسال قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به تصویب رسید.
جمعیت بیکار 10 سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد در سال 1393 حدود 23 هزار و 888 نفر، سال 1394 افزون بر 33 هزار نفر، سال 1395 حدود 27 هزار و 900 نفر بوده است.
براساس آخرین برآورد آماری، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در این استان حدود 10 هزار نفر است.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشتغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.