به گزارش ایرنا، محسن شریعت نسب روز شنبه در نشست کمیته قرآن ستاد اجرایی دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این تعداد محفل انس با قرآن با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف و امور خیریه و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: استفاده بهینه ای از ظرفیت چشمگیر موجود در مساجد، مدارس، هیأت های مذهبی و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای برنامه های فاخر قرآنی و ایجاد شور و شکوه قرآنی در تمامی نقاط این استان در ایام الله دهه فجر امسال شود.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف اصلی از تشکیل کمیته قرآن ستاد اجرایی دهه فجر این استان ترویج روزافزون فعالیت های قرآنی در استان و معرفی هر چه بیشتر دستاوردهای حوزه قرآنی نظام و انقلاب است.
شریعت نسب عنوان کرد: برنامه های متنوع قرآنی برای اجرا در ایام الله دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
وی ابراز داشت: مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده شامل کرسی های تلاوت، آموزش سبک زندگی قرآنی، نشست های تفسیر قرآن، برپایی نمایشگاه قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع قرآن، عترت و زندگی ائمه اطهار (ع)، مسابقه تفسیر سوره فجر، محافل قرآنی در بقاع متبرکه و دیدار با پیشکسوتان و فعالان قرآنی است.
شریعت نسب گفت: اداره های امور قرآنی تبلیغات اسلامی هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد اقدام ها و فعالیت های قرآنی انجام شده در ایام الله دهه فجر امسال را به طور مستند به اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی این استان ارائه دهند.
وی اظهار داشت: هم اینک 303 خانه قرآنی ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 184 مورد شهری و 119 مورد نیز روستایی است.
شریعت نسب افزود: تعداد حافظان، قاریان و مؤسسه های قرآنی ثبت شده کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب 69 نفر، 42 نفر و 35 مورد است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.