به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در حاشیه این آئین در شهرستان لنده، اظهار داشت: در دومین روز از دهه پر فروغ فجر و در چهلین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات ساخت مدرسه خیری پروین اعتصامی لنده در این استان با یک هزار و 180 متر مربع زیر بنا آغاز شد.
عزیز فیلی افزود: این مدرسه با اعتبار افزون بر یک 14 میلیارد ریال و به نیابت از 65 کلاس درس که طبق تفاهم نامه بنیاد علوی با 50 میلیارد ریال اعتبار در احداث این مدارس مشارکت دارد، ساخته می شود.
وی عنوان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 177 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان لنده افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مهم ترین طرح های اقتصادی کلنگ زنی شده شامل 2 طرح پرورش بره صنعتی، یک طرح گلیم بافی، 2 طرح پروار بندی بره و طرح کارخانه کود عالی است.
فیلی تعداد طرح های عمرانی را نیز 13 طرح دانست و گفت: از این تعداد هشت طرح افتتاحی و پنج طرح کلنگ زنی خواهد شد.
وی مبلغ هزینه شده برای طرح های عمرانی اعم از افتتاحی و کلنگ زنی شده را 330 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این طرح ها را 270 نفر اعلام کرد.
فیلی گفت: به طور کلی در دهه فجر انقلاب اسلامی 307 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود که از این تعداد، 218 طرح عمرانی و 89 طرح اقتصادی است .
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مجموع طرح های عمرانی، 185 طرح افتتاحی و 33 پروژه کلنگ زنی است که در بخش کلنگ زنی 2 هزار 39 شغل و در بخش افتتاحی 399 شغل ایجاد می شود.
فیلی اضافه کرد: مجموع اعتبارات طرح های عمرانی دهه فجر، 2 هزار و 530 میلیارد ریال اعتبار دولتی ، یک هزار و 630 میلیارد ریال به صورت تسهیلات است که از این میزان اعتبار طرح های کلنگ زنی افزون بر 790 میلیارد ریال است.
شهرستان 21 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.