سید قادر لاهوتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که هر گاه اصل و نسب ها و قوم و قبیله در خدمت ارزش ها و اصول انسانی درآمدند مطلوب و حتی در مواقع حساس برای مقابله با تجاوز منطقه ای نیز واجب است.
وی تصریح کرد: اما هرگاه قومیت ها و طایفه گرایی ها بر ارزش ها و اصول چیره شود و منافع گروهی و قومی بر مصالح عموم ارحجیت یافت، آفتی خطرناک است.
لاهوتی یادآور شد که امروز استان عشیره ای کهگیلویه وبویراحمد به شدت تحت تاثیر افراط گرایی در قومیت طلبی ها شده و یکی از آفت های جدی فرا روی توسعه این استان شده است.
این مدرس دانشگاه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از پیامدهای منفی قوم گرایی آن است که دیگران دیده نمی شوند و بسترهای بی عدلتی و انصاف گریزی نیز نمایان تر می شود.
لاوهتی گفت: اینکه در قومیت گرایی تنها گروهی خاص دیده می شوند، یک خون را می شناسند، و عده ای محدود مورد توجه قرار گیرند از منظر و مصدر شرع، عقل، علم و حتی عرف باطل و مطرود است.
وی یادآور شد: گرچه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از همان بدو ورود به استان این درد و معضل را خوب تشخیص داد اما زدودن این چالش و آسیب جدی نیازمند اراده ای راسخ از سوی همه طیف ها، گروه ها، نخبگان و افراد تاثیرگذار جامعه به ویژه سیاسون است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.