الماس قبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هتل چهار ستاره، یک مهمان پذیر، 6 باغ تفریحی، سه رستوران بین راهی ،چهار اردوگاه گردشگری ، یک کمپینگ اقامتی،چهار آژانس مسافرتی،چهار اردوگاه تفریحی و هشت سرویس بهداشتی از جمله طرح های گردشگری در این شهرستان است.
باغ فردوس، دشت های دیل و گناوه،سواحل سد کوثر و حرم بی بی حکیمه (س) از جاذبه های مهم گردشگری در گچساران است که سالیانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران ساماندهی فعالیت های صنایع دستی را از دیگر خدمات پس از انقلاب اسلامی ذکر کرد.
قبادی بیان کرد: برگزاری 80 دوره آموزشی که 9 مورد آن در روستاها بوده، راه اندازی چهار کارگاه تولیدات صنایع دستی،صدور سه هزار و 700 مجوز شامل کارت شناسایی و تولیدات انفرادی که یک هزار و 700 مورد آن در روستاها بوده و برگزاری 90 نمایشگاه صنایع دستی از جمله اقدامات انجام شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای کمک به رونق صنایع دستی در گچساران است.
سیاه چادر، سبدبافی، سفالگری، گچمه بافی، سفره بافی، جاجیم بافی، گلیم نقش برجسته، فرش بافی، نمد مالی، توبره بافی، جا قرآنی، هور، شله بافی، آیینه بافی و خورجین بافی از مهم‌ترین صنایع دستی گچساران است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران همچنین از ثبت 129 اثر این شهرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک تاریخی گچساران در فهرست آثار ملی ثبت شده بود.
وی ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 210 اثر تاریخی این شهرستان شناسایی شد،در حالی که پیش از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 تنها 10 اثر تاریخی گچساران شناسایی شده بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران تصریح کرد: انجام 6 کاوش باستان شناسی،چهار پژوهش در حوزه آثار تاریخی و بکارگیری چهار نفر برای حفاظت از آثار تاریخی از دیگر خدمات انجام شده در دوران چهل ساله انقلاب اسلامی برای صیانت از این گنجینه های ارزشمند تاریخی در این شهرستان است.
پل خیری محمد خان و قلعه بابا کلان؛ کاروانسرای خان عوض صفوی، قلعه آرو کهنه و گنبد لیشتر از بناهای تاریخی مهم در گچساران است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
/6110/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.