به گزارش ایرنا، نشست مسئولان اتاق بازرگانی یاسوج با مجموعه دانشگاه یاسوج با هدف بررسی زمینه های همکاری مشترک و ارتباط دانشگاه یاسوج با دانشگاه های کشور اسلواکی و عقد تفاهم نامه همکاری های مشترک با این کشور، برگزار شد.
جبار کیانی پور در این نشست اظهار داشت: هم اینک دغدغه ایجاد ارتباط سیستماتیک دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد و مراکز علمی دنیا وجود دارد و مسئولان اتاق بازرگانی یاسوج پیگیر اجلاس مشترک دانشگاهی در ایران یا اسلواکی هستند.
وی افزود: تلاش می‌ شود ارتباط سیستماتیک بین دانشگاه‌های استان و مراکز علمی دنیا برقرار شود زیرا که امروز جامعه دانشجویی و محیط کسب و کار به منظور انتقال تکنولوژی نیازمند ایجاد این ارتباطات است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج تصریح کرد: باید ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان احصا شود تا اردیبهشت ماه اجلاس مشترکی برگزار شود.
کیانی پور عنوان کرد: اتاق بازرگانی بیش از پیش به ارتباط با دانشگاه علاقه مند است و در این راستا برای توسعه روابط، کوتاهی نخواهد کرد و از تمامی ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده می‌کند.
وی با اشاره به وجود تفاهم نامه مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه یاسوج، تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه اتاق بازرگانی موظف بوده که بستر لازم برای انجام فرصت‌های مطالعاتی و بازدیدهای علمی برای دانشجویان و اساتید در داخل و خارج کشور و همچنین استفاده از ظرفیت موجود برای جذب استاد و دانشجویان خارج از کشور را به کار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج تاکید کرد: امید است با پیگیری و رایزنی لازم یک ارتباط سیستماتیک بین مراکز دانشگاهی و مراکز علمی دنیا برقرار شود زیرا امروز جامعه دانشگاهی و فضای کسب کار به دلیل نیاز به انتقال تکنولوژی های روز دنیا نیازمند این ارتباطات است.
وی با اشاره به اینکه اسلواکی در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و هم اینک 5.6 میلیون نفر جمعیت دارد، افزود: این کشور بسیار صنعتی بوده و 102 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد که در مجموع به نوعی یکی از کشورهای ثروتمند اروپا است.
کیانی‌پور با اشاره به اینکه اسلواکی دروازه اروپای غربی و هم مرز با بسیاری از کشورهای تاثیرگذار است، بیان کرد: این کشور 20 دانشگاه عمومی و 10 دانشگاه خصوصی دارد و جایگاه خوبی در حوزه پزشکی و مهندسی دارد و با تولید یک میلیون و 360 هزار دستگاه خودرو قطب خوردوسازی اروپا است.
وی بیان کرد: بزرگترین کارخانه خودروسازی در این کشور فعالیت دارد و به شدت به نیروی فنی و متخصص کار نیاز دارند که در صورت تحصیل در این کشور امکان استخدام نیز وجود دارد.
رئیس اتاق معین اسلواکی در ایران گفت: قیمت‌ها در اسلواکی ارزان‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر اروپا بوده و این کشور قطب کشاورزی اروپا نیز می باشد.
چنگیز هاشمی نایب رئیس اتاق یاسوج نیز در این نشست اسلواکی را قلب اروپا دانست و افزود: از مجرای کشور اسلواکی، اروپای شرقی به اروپای غربی متصل می شود.
وی بیان کرد: سطح دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تولیدی این کشور و سطح تکنولوژی و نگاه علمی آن ها به مسئله تولید، بسیار بالاست و از همین رو فرصت پیش رو شرایطی مناسب برای ارتباط اساتید و دانشجویان ما با مراکز علمی کشور اسلواکی است.
هاشمی ادامه داد: اگر ارتباطی میان 2 طرف برقرار شود این ارتباط و همکاری ها تنها شامل استان نخواهد بود و دیگر مراکز علمی کشور نیز خواهند توانست از این فرصت استفاده کنند.
نایب رئیس اتاق یاسوج تصریح کرد: پیشنهاد برای همکاری در 2 سطح که شامل همکاری در دوره های تحصیلات تکمیلی و همکاری در سطح کاربردی و آموختن تکنولوژی کاربردی در تولید و فرآیندهای مختلف کسب و کار و همچنین بکارگیری نیروهای علمی و آموزش دیده استان در واحدهای تولیدی کشور اسلواکی است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.