به گزارش ایرنا، رضا دهبانی پور روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اسماعیل شفیعی سروستانی نویسنده مطرح و برتر کشور در یاسوج اظهار داشت: کتاب مهمترین ابزار برای آگاهی دادن به مردم یک جامعه و ارتقای روزافزون سطح فکر و اندیشه آنان است.
وی افزود: پیشرفت همه جانبه و پایدار هر جامعه در ابعاد مختلف مستلزم رونق فرهنگ و توجه جدی مردم و مسئولان اجرایی به این حوزه مهم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اهمیت فرهنگ، فعالیت های فرهنگی و اولویت آنها بر دیگر حوزه ها بر هیچ فردی پوشیده نیست.
دهبانی پور عنوان کرد: بروز برخی بداخلاقی های سیاسی در جامعه ناشی از کم توجهی به حوزه مهم فرهنگ است.
وی ابراز داشت: تاریخ غنی ایران مملو از فرهنگ، هنر، تمدن، اندیشه، تفکر، عقلانیت و دیگر مؤلفه های فرهنگی است به طوری که بسیاری از اندیشمندان مطرح دنیا نیز به این امر مهم اقرار می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملت ایران با تأسی از آموزه های راهگشای دین مبین اسلام همواره در حوزه فرهنگ، تمدن، اندیشه و خردورزی پیشتاز بوده است.
دهبانی پور اظهار داشت: اقدام های مهم انجام شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در طول سال برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شامل تجلیل از نویسندگان و مؤلفان فعال، انتخاب کتاب برتر، اهدای کتاب به دستگاه های اجرایی و خرید کتاب از ناشران، نویسندگان و مؤلفان است.
وی افزود: تجلیل از اهل قلم به منزله قدردانی از جایگاه رفیع علم، دانش، آگاهی، اندیشه و تفکر است و در ایران نیز اندیشمندان، فرهیختگان و صاحبان خرد و اندیشه مقام شامخی دارند.
نویسنده مطرح و برتر کشور نیز گفت: ارج نهادن به جایگاه والای اهل قلم، فرهنگ و اندیشه ایران ضرورتی انکارناپذیر خواهد بود و دلیل اصلی آن نیز نقش چشمگیر آنان در انتقال تمدن، آیین، رسوم و سنت های غنی به نسل های آینده است.
اسماعیل شفیعی سروستانی اظهار داشت: سرمایه اصلی هر کشور فرهنگ آن بوده و یاد، نام و آثار اهل فرهنگ نیز همواره در اذهان ملت ها ماندگار و جاودانه است.
وی با اشاره به اینکه هر کشور دارای 2 جغرافیای مهم فرهنگی و خاکی است، افزود: جغرافیای فرهنگی از سوی اهل فرهنگ محافظت و مراقبت می شود.
سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح 40 قلم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر امسال در این استان و دیگر نقاط کشور اجرا می شود.
یاسر رحیمیان اظهار داشت: در این طرح از 40 نویسنده مطرح و برتر کشور در برخی استان ها با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل خواهد شد.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ترغیب نویسندگان و مؤلفان استان ها برای تولید آثار فاخرتر و آشنایی هر چه بیشتر مردم با آثار نویسندگان مطرح و برتر کشور است.
رئیس انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عمده ترین شاخص های انتخاب و تجلیل از نویسندگان مطرح و برتر کشور در قالب طرح 40 قلم در استان ها شامل بالا بودن سواد ادبی، آشنایی لازم با حوزه چاپ و نشر، استمرار تولید اثر، تخصصی و به روز بودن آثار، تولید اثر بر اساس نیازهای جامعه و اقبال عمومی از آثار تولیدی است.
جمشید عزیزی اظهار داشت: تاکنون حدود 400 نویسنده و اهل قلم مرد و زن در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
وی افزود: نویسندگان و اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد استعدادها، قابلیت ها و ظرفیت های چشمگیری دارند.
عزیزی بیان کرد: مسئولان انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد آماده هرگونه حمایت از نویسندگان و اهل قلم استان برای درخشش هر چه بیشتر آنان در عرصه ملی هستند.
در این نشست یکی از کتاب های اسماعیل شفیعی سروستانی به نام «بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان» با موضوع نقش این 2 قوم در حیات و تاریخ بشر رونمایی شد.
اسماعیل شفیعی سروستانی متولد 1337 در شیراز، نویسنده، روزنامه‌ نگار و مهدویت‌ پژوه ا‌ست.
پژوهش‌ های شفیعی سروستانی در حوزه غرب ‌شناسی، ادبیات فارسی، مطالعات فرهنگی و مهدویت شناسی است.
شفیعی سروستانی با 49 عنوان کتاب، 800 مقاله علمی و 130 رساله تحقیقی و پژوهشی جزو نویسندگان مطرح و برتر کشور است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.